tag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post5415527491429181523..comments2024-03-26T23:30:18.934+01:00Comments on NADIVADLO: Varyš: Co s PlzníJakub Škorpilhttp://www.blogger.com/profile/05753107892033252841noreply@blogger.comBlogger46125tag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-39190993877493931772013-10-03T16:37:50.526+02:002013-10-03T16:37:50.526+02:00To, že Šoroši a jiné nadace přesunuli své aktivity...To, že Šoroši a jiné nadace přesunuli své aktivity na východ a jih od Slovenských hranic, je spíše o tom, že z nějakého důvodu usoudili, že jsme na tom lépe než Ukrajina, Afrika, a pásmo Gazy. O kvalitě divadla si myslím to nikterak nevypovídá.Kateřina Jírovánoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-44731023224561867042013-10-02T19:02:38.666+02:002013-10-02T19:02:38.666+02:00Aha,
tak to jo. Ovšem to je na delší diskusi. A ne...Aha,<br />tak to jo. Ovšem to je na delší diskusi. A nebyla by asi jen o kvalitě či nekvalitě českého divadla ve vztahu k Evropě či světu, ale třeba i o jeho propagaci, chuti vyjíždět a vůbec o organizačním zázemí. Vždyť právě letos uspěla řada menších nezávislých scén v Edinburghu, Spitfire asi i v USA a řada loutkářů i tanečníků včetně např. TNF jezdí do světa pravidelně.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-35830711967484780742013-10-02T14:35:44.455+02:002013-10-02T14:35:44.455+02:00ne zcela, spíš jsem zmiňoval, že to, že (jako regi...ne zcela, spíš jsem zmiňoval, že to, že (jako region, jaku kultura), už nejsme pro západní mecenáše tolik zajímaví jako v 90.letech, což píše Jakub, o něčem vypovídá.Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-84754212808712301462013-10-02T12:17:29.621+02:002013-10-02T12:17:29.621+02:00Oboje
si opravdu myslím.
:-)
Přesněji - co se ...Oboje<br />si opravdu myslím. <br /><br />:-)<br /><br /><br />Přesněji - co se týká onoho prvního - tištěná podoba zpravodajství je důležitá podle mne v době konání festivalu, kdy se Zpravodaj snadno dostane do centra pozornosti i nezaujatých návštěvníků festivalu, kdežto čtení blogů a zpráv na internetu podle mne takový "obecný" (a současně i k živé diskusi připravený) dopad nemá.<br /><br /><br /><br />Co se týká onoho druhého "dopadu", asi jsem moc nepochopil existenci Nadivadla. Já je beru jako veřejnou platformu přemýšlení o divadle usilující o co největší otevřenost a dopad v prostoru českého divadla, nikoli jako "popovídání" si (ergo žvásty). To by pak měl spíš existovat uzavřeně třeba na facebooku. Beru účastníky těchto debat jako jistým směrem vyhraněné, ale seriózní partnery veřejného diskursu nad tématem divadlo, a tedy vážně. A předpokládám, že jsem tak vnímáni i další, kteří se k diskusím připojují.<br />:-)<br /><br /><br /><br />Ale, prosím,<br />vraťme se raději k základnímu tématu této diskuse, festivalu Divadlo v Plzni. Nevím, zda se k vám dostaly DN, ale mne tam zaujala hodnocení festivalového programu zahraničními návštěvníky festivalu. Jistě jde o velmi úzký výsek, ale o něčem možná vypovídá. Jaké české inscenace má vůbec smysl nabízet do zahramničí a proč? Mířím tím ke smyslu Plzně jako "showcase" pro dramaturgy evropských divadel a festivalů. V tomto ohledu tak podle mne funguje jen velmi malý zlomek českého programu - v podstatě menší produkce, které se dnes umějí nabízet i samy. Nebo ne?Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-36161737222176693022013-10-02T11:14:27.443+02:002013-10-02T11:14:27.443+02:00Přijde mi zajímavé, že redaktor iDN si myslí, že a...Přijde mi zajímavé, že redaktor iDN si myslí, že aby se soustředily "mnohé úvahy, reflexe a vznikající témata na jedno přehledné místo", potřebuje to papír a nemůže to být "kdesi na internetu".<br />A přijde mi zajímavé, že jste přesvědčen, že na i DN by tato diskuse měla větší čtenářský dopad.<br />Já věru žádnou potřebu vyhraňovat se vůči iDN nemám, jen si radši povídám tady než tam.Jan Šotkovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-85553104644221826452013-10-02T00:21:16.267+02:002013-10-02T00:21:16.267+02:00Každý mluvíme
- v případě Zpravodaje - o nečem jin...Každý mluvíme<br />- v případě Zpravodaje - o nečem jiném. Já nevidím možnou působivost webu, na který bude psát neoslovený autor nebo se bude objěvovat kdesi ne internetu, ale věřím na profesionálně připravovaný denní zpravodaj. Jistě může a bude využívat i materiály, které byly v oné příloze MfD nebo si podobné dopředu připraví. Ale zahrne i aktuální informace a dění a soustředí mnohé úvahy, reflexe a vznikající témata na jedno přehledné místo.<br /><br />A co se týká Klaty, kdo měl lístky na 20. hodinu, asi diskusi ani absolvovat nemohl. Já byl na Páclovi a na Klatu šel hned po něm ve 20h. O diskusi jsem se dozvěděl, až když bylo dávno po ní.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-20741782571730241772013-10-02T00:02:48.929+02:002013-10-02T00:02:48.929+02:00???
co kdy kde kdo dokola vysvětloval? Já z festiv...???<br />co kdy kde kdo dokola vysvětloval? Já z festivalového týmu četl jen Michala Zahálku na i-DN. A že se do toho pustil jsem velmi ocenil.<br /><br />V (jakékoli) diskusi přece vůbec nejde o to vyvolávat sebekritiku, ale o hledání či pojmenovávání nějakých jevů, stavů, interpretací, jdeo o intelektuální dialog, který někdy může být zajímavý i sám o sobě. Ale - aspoň mně a věřím i většině ostatních - jde především o to zamyslet se, jaký by takto velký festival mohl být a jak jsme vnímali ten letošní. To je přece docela dobré téma i pro lidi, co jsou s festivalem profesionálně spjati. Já nevím jak jiní, ale kdyby někdo diskutoval o festivalu, ve kterém jsem osobně zaangažovaný, budu rád a do diskuse se přidám. Proto možná nechápu, že může volání po diskusi vyvolávat nějaké divení.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-60635303012068777832013-10-01T23:56:37.532+02:002013-10-01T23:56:37.532+02:00aha, tak do tohohle typu zpravodaje by se mi už vů...aha, tak do tohohle typu zpravodaje by se mi už vůbec nechtělo. a mám pocit, že ho do značný míry - ovšem bez reflexí - nahrazuje ta speciální příloha MF Dnes, která se tam všude povalovala. Tam bylo rozhovorů požehnaně, i pokusů o určitou reflexi vybraných fenoménů etc. Za svého druhu přílohu k zpravodaji můžeš považovat i "Průvodce inteligentního čtenáře SADu po festivalu divadlo", neboli konvolut recenzí festivalových inscenací, který jsme letos dokonce nabídli i ke stažení.<br />A co třeba ty reflexe nahradit otevřenou webovou platformou, kam by mohl psát kdokoli s přítomných, když už se tam sjeli ty profíci. Ale hádej, kdo by tam nakonec psal? Všichni, kdo psát chtějí, už někam píšou a kdo chce diskutovat má taky kde.<br />Klata - informace, že bude krátká diskuse visela na nástěnce a před naším představením to i říkali. Moderovala - spíš teda uvedla - to Kamila. Na rozhovor s Klatou nepotřebuju pro SAD Plzeň. <br />Pravda ovšem je, že v Plzni mi chybí seznam hostí (nejen zahraničních), který bývá zvykem balit do "tašek".Jakub Škorpilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-17973128580667886742013-10-01T23:42:33.398+02:002013-10-01T23:42:33.398+02:00Počkej, Jakube,
nemluvíme každej vo nečem jiným?! ...Počkej, Jakube,<br />nemluvíme každej vo nečem jiným?! Denní zpravodaj není "nezávislé médium", ale zpravodaj vzniklý na zakázku festivalové produkce. Nejsou v něm jen recenze (dokonce nemusejí být vůbec), ale je to reflexe dění a upozornění na stávající a přicházející program. Podstatné bývají rozhovory, reportáže, hlubší informace k programu i k festivalovému dění. To nemůže nahradit žádný festivalový blog zde či jinde.<br />A co se týká Klaty - vůbec jsem o diskusi nevěděl a myslím, že takových bylo víc. Koukal jsem se teď do programu a vůbec jsem ji tam anoncovanou nenašel. Mně by třeba Klata velmi zajímal. A stačilo by mi, coby redaktoru DN, kdyby nám produkce nabídla (domluvila) s ním rozhovor. Klata je rozhodně osobnost, která by za rozhovor stála velmi a jsem zvědav, zda a jaký vyjde s ním rozhovor v SaDu. Nebo vyšel či vyjde jinde? DN zvládly pouze záznam oné besedy. Ale to je "o nečem jiném" - hlubší téma ani setkání se nedají simulovat rozhovorem po představení o daném představení nebo o daném tvůrci. Klata by musel mít rovnocenného partnera. Těžko ale mohl na to setkání být někdo z diváků víc připravený. Kdo je vůbec moderoval?Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-78259835562775557702013-10-01T23:33:25.812+02:002013-10-01T23:33:25.812+02:00jo a: tady miř na nás a na naše čtenáře (pokud nut...jo a: tady miř na nás a na naše čtenáře (pokud nutně chceš rozlišovat). <br />a nevím co máš pořád s tou dramaturgickou radou? vždyť ty lidi všechny znáš. To si myslíš, že jsou uplně pitomí, že sami neví, že se něco povedlo a něco ne? že nemuseli dělat při přípravě organizačně-finanční kompromisy? máš pocit, že jsou to lidi, co to jen tak naházej do programu a maj to na háku? <br />a proč by to tu museli dokola vysvětlovat? tolik toužíš po veřejně projevené lítosti a účinné sebekritice před nastoupeným kolektivem?Jakub Škorpilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-83459560817793046142013-10-01T23:26:24.186+02:002013-10-01T23:26:24.186+02:00já bych teda upřímně zpravodaj na Plzni nedělal an...já bych teda upřímně zpravodaj na Plzni nedělal ani za peníze. nebo jinak: nedělal bych ho za peníze, ale jen kdybych měl chuť, vůli a náladu. Jen tak bych ho totiž moh dělat po svým (bez jakýkoli "politiky" a dohadování) a následně nedbat na všechny diskutéry a remcaly.<br />letos v Plzni host byl - Klata. A kolik - opakuju - lidí tam bylo a na co jsme se ptali? proč to dělat, když to evidentně nikoho nezajímá?Jakub Škorpilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-66736108362018184892013-10-01T23:25:02.026+02:002013-10-01T23:25:02.026+02:00Teď se, Vojto,
nechytám. Chceš říct, že pokud někd...Teď se, Vojto,<br />nechytám. Chceš říct, že pokud někdo dostal málo na své aktivity, vypovídá to o úrovni toho, na co žádá? Tedy kupříkladu když Komedie dostala málo na to, co žádala, vypovídalo to o úrovni toho, na co žádala?!<br />Podle mne to jsou naopak poměrně nespojité nádoby. Velké peníze nemusí znamenat ani vysokou ani nízkou kvalitu. Ale aby vznikl dlouhodobě kvalitní festival, samozřejmě bude potřebovat tomu odpovídající (v případě Plzně tedy velmi vysoké) dotace. Nepochybuju o tom, že je získává a potřebuje i Flora či Nitra, Tanec Praha nebo PDFNJ (což jsou podle mne ty nejkvalitnější velké divadelní festivaly u nás), o západoevropských festivalech nemluvě.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-42428210833574477592013-10-01T22:52:53.911+02:002013-10-01T22:52:53.911+02:00ano, nejsme pro ně zajímaví, to sedí. vztaženo na ...ano, nejsme pro ně zajímaví, to sedí. vztaženo na divadlo (s malým d) - a není to náhodou právem?<br /><br /><br />jinými slovy, to že nejsou peníze, o něčem vypovídá - nejen o špatné poltiice státu, ekonomicé krizi nebo lakotnosti donátorů - ale také úrovni toho, co peníze žádá.Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-55029936535695357712013-10-01T22:50:20.148+02:002013-10-01T22:50:20.148+02:00netočím. copak je jedinou myslitelnou změnou Plzně...netočím. copak je jedinou myslitelnou změnou Plzně její přeformování v druhou Floru Olomouc?!Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-24945311781686794282013-10-01T19:33:07.421+02:002013-10-01T19:33:07.421+02:00Uf,
právě na ty čtenáře myslím, když veřejně disku...Uf,<br />právě na ty čtenáře myslím, když veřejně diskutuju, ale tady trochu nevím, na koho cílit. Na Vás-autory Nadivadla? Možná... Přece jen ale doufám, že se tato diskuse dostane aspoň k dramaturgům Plzně, když už asi ne víc mezi divadelníky.<br />Takže - denní zpravodaj jsem nedělal proto, že mě nikdo neoslovil. Ono to bez honoráře dělat profesionálně nejde, ten dostávají i autoři denního zpravodaje ...next wave..., Flory, Hadriána v HK. Pokud bych byl osloven, určitě bych o tom vážně uvažoval a záleželo by na týmu, který by ten deník dělal. Třeba s Tebou bych do toho šel s chutí. :-)<br /><br />Co se týká setkávání se zahraničními tvůrci - jsou festivaly, kde to jde - především festivaly spisovatelů. Tedy by bylo třeba - pokud by o to Plzeň stála - navázat kontakty či se podívat tam. Významného zahraničního hosta mívá i festival Půlměsíc nad Prahou, kterej dělá má žena téměř úplně sama s minimálním rozpočtem.<br />Ale jinak co se týká peněz máš recht a vůbec to nezpochybňuju. Donátory mimo oficiální zdroje typu MK a magistráty v podstatě neseženeš, nebo aspoň o takových nevím. To je velká slabina současné doby a velmi špatný odhad tvůrců státní kulturní dotační koncepce v 90. letech.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-11167344337573365972013-10-01T18:45:47.378+02:002013-10-01T18:45:47.378+02:00Vladimíre, nebuď paranoidní. Každý si diskutuje, k...Vladimíre, nebuď paranoidní. Každý si diskutuje, kde je mu to příjemné (a předpokládá tím třeba i jistou sumu reakcí a čtenáře).<br />O rozproudění na plné obrátky bych také nemluvil - diskutuje, tu i onde dohromady sotva tucet lidí.<br />Událost, jistě. Ale jak ji chceš definovat? Třeba i tak, že jsme viděli sumu kritikou oceněných inscenací ze zahraničí (ano, i 42. týden právě dostal cenu maďarských divadelních kritiků; mohli jsme vidět dva laureáty Dosek etc.). Uvádět tematickou linii, výběr toho nejlepšího z Čech, pozoruhodné zahraniční hosty a ještě kvalitní OFF program. To všechno za 6 dní, tak aby se to dalo všechno stihnout a za současné peníze (já vím, chtělo by to - jak jsi napsal na iDN - oslovovat více sponzorů, donátorů atd - zkrátka "zdroje tu jsou", že jo?). To nezní ani trochu reálně. Ale proč si o tom nezadiskutovat.<br />Havel a spol. - Veronika Štefanová ze mě na festivalu tahala pro rádio "moudra" jaký byl festival když jsem tam před 16 lety byl poprvé a jaký je dnes. Jasně, že byl jiný. Ale byla i jiná doba. Byl v Čechách jediný, fungoval British Council (dokonce měl v Plzni pobočku), Francouzský institut, Open Soc. Fund a kdoví kdo ještě. A všichni měli peníze a byli jsme pro ně zajímaví. Jenže už nejsme - tedy my jakožto ČR, ne Divadlo. A co s tím?<br />a "zpravodaj" - to bych chtěl vidět toho sebevraha, který by psal zpravodaj pro skupinu ostatních profesionálních kritiků? Aby se mu všichni neposmívali, aby nikoho neurazil, aby mu furt (třeba po festivalu někde na internetu) furt něco nevyčítali atd. Já bych do toho teda nešel. Ty jo? A proč jsi to vlastně už dávno neudělal? Třeba každodenním referováním o festivalu na iDN, nebo třeba u nás?<br />máš to zkrátka s tou Plzní stejný jako kdysi s diskusema o DN: všichni vědí jak jinak a líp by se to mělo dělat, ale nikomu se to (stejně ani jinak) dělat vlastně nechce.Jakub Škorpilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-24497094893461328102013-10-01T18:17:44.222+02:002013-10-01T18:17:44.222+02:00Martine,
nejprv vehementně tvrdíš, že diskusi o fe...Martine,<br />nejprv vehementně tvrdíš, že diskusi o festivalu uměle vyvolávám, a pak se tady rozproudí na plné obrátky. Mně sice mrzí, že se neodehrává na i-DN, a to nejen proto, že jde o noviny, kde pracuju, ale i proto, že by podle mne měla větší (čtenářštější) dopad, ale budiž, někteří z nás (nebo vás?!) se potřebují vůči Dn a i-DN vyhraňovat, nechť je jim přáno. Já s tím, kde se diskutuje, problém nemám.<br />Ale k věci - možná nejsem správně chápán, vyčítá-li se mně, že volám po jakési variantě ...příští vlny/next wave... To je malej vyhraněnej festival s úplně jiným smyslem a zaměřením, stejně jako 4+4 dny v pohybu či Dream Factory. Já spíš volám po tom, co tu Vladimír Mikulka označil jako Událost. Jak by mohla vypadat, je už asi věcí názoru a pro někho se tak možná děje i nyní. Navrhoval jsem a stojím si za tím najít vždy nějaké nosné téma a kolem něj vytvořit širší festivalovou platformu. A můžou to být nové hry, současní autoři, politické divadlo či vímjácoještě. To by vůbec přece nemuselo znamenat, že by současně nebyla na festivalu i širší česká inscenační "špička", jež by s daným tématem nekorespondovala, a kdo by neměl o dané téma zájem, prostě by je vypustil. Pokud se nedaří obecné diskuse nad festivalem přímo na místě, může tam být vždy nějaká menší konference či setkání na dané téma. Kdo si vzpomíná na setkání Havel-Stoppard-Miller-Harwood, asi ví, o čem mluvím. Denní zpravodaj by snad ale nebyl tak náročný, aby na festivalu nebyl. Nebo jo?!Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-12677551511754114442013-10-01T16:19:44.853+02:002013-10-01T16:19:44.853+02:00Přesně - je třeba koncept občas obnovit, ale to ja...Přesně - je třeba koncept občas obnovit, ale to jak se festival vyvinul přece není špatné. A je v tom jedinečný i v širším kontextu To by se mělo zachovat - inscenace z východní a střední Evropy - čili jakýsi pándán k jihoevropskému MIttelfestu v Cividale. To také není úplně nejvýznamnější přehlídka ale svou marku si drží. Mně zase přijde nesmyslné měnit plzeňský festival v nějakou zahraniční Příští vlnu jak po tom volají VV a VH. Jestli něco takového postrádají - pole je volné, iniciativě se meze nekladou. Uvědomme si, že Plzeň je jediný velký divadelní festival u nás se zřetelnou dramaturgií, to je třeba zachovat, může se to různě proměňovat. Vladimír M kdesi nahoře píše, jestli je něco špatného na tom představovat výsledky div. sezony Pardubičákům, Brňákům - řekla bych, že je to velmi omezující, proč vozit české dviadlo do jednoho vybraného města - klidně křičte, že jsem pragocentrista, ale přece přirozené kulturní centrum je Praha. Přece všichni víme jak to s Plzní vzniklo, říkalo se, že v menším městě s velkou divadelní tradicí se budeme všichni scházet, všichni tím budeme žít a nerozprchneme se do svých domovů pro představení budeme zuřivě diskutovat atd. Za komoušů takhle přehlídky fungovaly z evidentních důvodů. Dnes je potřeba srocovat se minimální atd. Prostě to s Plzní nevyšlo, nefunguje to, vždyť je to viditelné. Jsem pro přesun do Prahy, festival by to vykoplo do jiného levelu. A jsem i proto, aby součástí festivalu byl show case českého divadla, ale ne jako něco přidruženého,ale jako smaostatná instituce, o kterou by se ale musel někdo hodně dobře postarat, vybavit jí i propagací, tak jak si to vymyslela a rok dělala Kamila Černá, to bylo její dítě, ona přitáhla i správné hosty. A efekt to mělo - dvě divadla jela do Soulu a podobně. Dostat české divadlo na prestižní festivaly vyžaduje osobní kontakty a to je hodně náročné a musí se tomu příslušný člověk věnovat naplno.Jana Machalickánoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-74890473280427509702013-10-01T15:44:46.680+02:002013-10-01T15:44:46.680+02:00Myslím, Vojto, že se točíš v kruhu. Píšeš "ch...Myslím, Vojto, že se točíš v kruhu. Píšeš "chci jen, aby Plzeň byla lepší", ale zároveň se pořád dožaduješ větší konfliktnosti, vyhrocenosti, razantnějšího profilu, odhození konzervativního charakteru atd. Ale to přece nutně Plzeň posouvá od toho, čím je, k festivalům zmíněným. <br />Napsat, že výběr je "bezpohlavní", OK. Vážně by mě zajímalo, jaký by ti přišel "pohlavní".Jan Šotkovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-25242431896108452382013-10-01T15:34:51.854+02:002013-10-01T15:34:51.854+02:00Ano, oficiální diskuse nemusím a za sebe bych rek,...Ano, oficiální diskuse nemusím a za sebe bych rek, ze klubový život Plzni nikdy nechyběl. <br /><br />Taky myslím ze pět dni stačí, plus to, aby se nedalo všechno stihnout, ma taky smysl - vede to diváky k rozhodování. <br /><br />Ad vlastni festivaly, nikdy jsem po Plzni nechtěl, aby byla jako Flora nebo Dream factory. Nebo next wave. Chci jen, aby byla lepším festivalem než je teď - pokud jde o program.TToť vše. Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-49825642296086108552013-10-01T15:29:40.441+02:002013-10-01T15:29:40.441+02:00To s tím Mikulaskem byla reakce na Sotkovskyho pro...To s tím Mikulaskem byla reakce na Sotkovskyho provokovani s Florou. Nic víc. <br /><br />Deset nejlepších inscenaci - to je samozřejmě diskutabilni, ale ve výsledků to - stejně jako to kolektivní, neadresne rozhodování DRAM.rady - vede k bezkonfliktnisti, bezpohlavnosti, utulnosti, teplicku ..Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-48791099907676937812013-10-01T15:26:22.827+02:002013-10-01T15:26:22.827+02:00V cem je tedy svůj / jedinečný ?V cem je tedy svůj / jedinečný ?Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-234578554872702332013-10-01T14:48:03.532+02:002013-10-01T14:48:03.532+02:00Komentáře tu lze lajkovat i hejtovat. Jsou pod nim...Komentáře tu lze lajkovat i hejtovat. Jsou pod nimi takové malé šipičky nahoru a dolů...Vladimír Mikulkanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-91591202989838713322013-10-01T14:34:03.160+02:002013-10-01T14:34:03.160+02:00Mrzí mě, že na Nadivadle nelze lajkovat komentáře....Mrzí mě, že na Nadivadle nelze lajkovat komentáře. Tak bych jen rád vyjádřil naprostý souhlas.Jan Šotkovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-50429162814360267412013-10-01T13:44:09.946+02:002013-10-01T13:44:09.946+02:00Zajisté budu též opakovat názory, které jsem už kd...Zajisté budu též opakovat názory, které jsem už kdysi (v diskusi na iDN) řekl: ten festival má nějakou historii, vyšel z nějakého smysluplného konceptu (pravda, byl vůbec prvním, takže se mu ta koncepce mohla budovat poměrně snadněji než kdyby vznikal nyní), více méně se jí stále drží a chová se tedy konzistentně - to je snad rozumné počínání, ne? Samozřejmě je dobré daný koncept průběžně "upgradovat", ale chce-li zůstat svůj (a svůj/jedinečný snad i dnes mezi tou přehršlí festivalů je, ne), tak přece bez porušení podstaty věci. Vladimírovo (Hulcovo) jakési volání po "zásadní debatě" o festivalu na iDN mi přijde uměle vyvolané.Martin Švejdanoreply@blogger.com