tag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post2479168023591714030..comments2024-03-26T23:30:18.934+01:00Comments on NADIVADLO: Mikulka: Brian (Dejvické divadlo)Jakub Škorpilhttp://www.blogger.com/profile/05753107892033252841noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-32146088280137080932013-06-10T09:54:20.656+02:002013-06-10T09:54:20.656+02:00Samozřejmě máš pravdu, to tvrzení je zjednodušené,...Samozřejmě máš pravdu, to tvrzení je zjednodušené, Tejnorová nebo v menší míře Havelka a předtím třeba Pitínský skutečně jenom nedrželi linii (na rozdíl třeba od Klimszy v Tramvaji do stanice touha). Podstatné se mi ale zdá to, že Krobotovy inscenace zásadním způsobem pootáčely kormidlem právě ve chvílích, kdy se divadlo „pořádně rozjelo“ a zdálo se tudíž přirozené a samozřejmé, že bude v dosavadním směru plnou parou pokračovat. Začalo to Sirupem, který přišel po průlomovém období s Oblomovem, Příběhy obyčejného šílenství a Třemi sestrami. A v posledních dvou letech je to ještě evidentnější.<br /><br />Krobot pochopitelně ovlivňuje dění z pozice respektovaného uměleckého šéfa – ale teorie „režírování zevnitř“, to je spekulace, do které se nechci zamotávat, to by musel pojmenovat někdo, kdo u toho zkoušení byl. Na Briana jsem se chtěl mimo jiné znovu podívat právě proto, že v něm Miroslav Krobot dlouhodobě zaskakuje za Martina Myšičku. Ale musím přiznat, že mi ta změna nepřišla z hlediska celé inscenace úplně zásadní, a taky, že Myšička se mi do role racionálního, nemúzického a odtažitého Franka hodil lépe než Krobot, který i tady hrál - jako obvykle – stylem podstatně osobnějším.Vladimír Mikulkanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-76431970579403516712013-06-10T09:17:04.923+02:002013-06-10T09:17:04.923+02:00Myslím, Vladimíre, že nejde zobecňovat "pod v...Myslím, Vladimíre, že nejde zobecňovat "pod většinou ´nestandardních´ titulů je podepsaný právě Krobot, zatímco hostující režiséři mívají naopak tendencí jít zdejšímu stylu hladce po srsti"; co Tejnorová, Jařab, Pitínský, Klimsza?<br />A za druhé: docela by stálo za to prozkoumat, jakou roli M. Krobot vlastně sehrává v "organizaci jevišního dění", když pod inscenací sice není podepsán jako režisér, ale účinkuje v ní jako herec. Jak v případě Ucpaného systému, tak Racka jeho postavy hrají, zdá se, významnější roli, než jaká by jim za jiných okolností náležela. Což je samozřejmě jen moje hypotéza. Možná by se to ještě lépe dalo zjistit v případě Krobotových záskoků (třeba právě v Brianovi); porovnat, jak ty postavy vypadají v původním obsazení a jakou roli hrají v rámci celku v případě MK alternování.<br />Nejde tu vlastně o "jinou formu" režírování?Martin Švejdanoreply@blogger.com