tag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post7634907814047334455..comments2024-03-26T23:30:18.934+01:00Comments on NADIVADLO: Škorpil: Poněkud delší odpověď Vladimíru Hulcovi (a Vladimíru Justovi) aneb Ještě k Lidské tragikomedii a "situaci Divadla v Dlouhé"Jakub Škorpilhttp://www.blogger.com/profile/05753107892033252841noreply@blogger.comBlogger11125tag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-13702967406788810522015-04-12T09:54:19.370+02:002015-04-12T09:54:19.370+02:00Prosím registrovat přece jen rozdíl mezi "zři...Prosím registrovat přece jen rozdíl mezi "zřizovanými" a "zakládanými"!Bohumil Nekolnýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-89362033478047375812015-04-11T11:48:17.335+02:002015-04-11T11:48:17.335+02:00myslím, že mícháš "podporuje" a "zř...myslím, že mícháš "podporuje" a "zřizuje" (ano, a vím, že už ne všechno je p.o., ale o.p.s., bohužel to však byla jen formální změna). o mini-projektech se přece nebavíme. jinak všechna velká divadla v Praze - od Dejvic po Karlín - řadím - v jejich současné podobě - mezi tzv. zábavná. o jejich úrovni nemluvě. // jinak divadel (malých i velkých, zábavných i jiných) je v Praze moc, ale to je známá věc, a jiná debataVojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-70837234849140076552015-04-09T18:46:48.165+02:002015-04-09T18:46:48.165+02:00Nebo naopak -
k její devastaci. Kolik tzv. "z...Nebo naopak -<br />k její devastaci. Kolik tzv. "zábavných" divadel Praha podporuje? Myslíš DvD a DD?Nebo MDP? To spíš Brno muzikálové produkce MD, tam by možná stálo za úvahu, zda tuto velmi komerční část neoddělit a nenabídnout soukromému podnikání. Ale to se už dostáváme jinam.<br />Zato Praha podporuje řadu mini-projektů, které jsou kvasným podhoubím divadla, podle mne nezbytným k vzniku (výjimečné/ojedinělé) kvality.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-80678680628945495662015-04-07T12:49:49.440+02:002015-04-07T12:49:49.440+02:00já proti tzv. zábavnému divadlu nic nemám. naopak....já proti tzv. zábavnému divadlu nic nemám. naopak. jen nevím, proč jej dotovat coby umění z veřejných zdrojů. myslím, že ztenčení sféry dotovaných divadel by min. v Praze mohlo vést k k většínu rozvoji (a také kultivaci) komerční scény.Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-51271980475692675082015-04-03T16:07:39.048+02:002015-04-03T16:07:39.048+02:00jenže Vladimíre, právě Lidská tragikomedie byla im...jenže Vladimíre, právě Lidská tragikomedie byla impulsem k tomu Martinovu příspěvku. A právě na ní jsem se snažil poukázat proč se podobné úvahy o DvD a Haně Burešové objevují. Totiž v tom, že váhám(e) zda stále propojují ono vysoké s přístupným.<br />Ten příspěvek byl snahou vrátit diskusi na pole konkrétního. Protože obecnýma řečma (mojema, Vojtěchovýma, tvýma, Jana Šotkovského...) se tu můžeme libovolně mlátit až do uplného vymlácení.<br />Howgh!Jakub Škorpilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-40693613054677947562015-04-03T15:01:36.161+02:002015-04-03T15:01:36.161+02:00Jakube,
tím názvem svého textu jsi mě v podstatě v...Jakube,<br />tím názvem svého textu jsi mě v podstatě vyzval, abych zareagoval. Nenašel jsem v něm však, na co vlastně, vždyť o Lidské tragikomedii jsem vůbec nepsal, neb jsem ji ještě ani neviděl. Psal jsem o stavu současného DvD, které sleduju po celou jeho éru.<br />Původně jsem myslel - jak je z reakce patrné - že onu "poněkud delší odpověď" psal Vojta Varyš a dával jsem ji do kontextu toho, co jsme si psali pod textem Martina Švejdy. Tedy ber mou reakci spíš adresovanou Vojtovi. S ním se pře hezky, nenasírá se a je vtipnej. Byť je nosorožec...<br />:-)<br /><br />P. S. Máte ten server nějak náročnej - z domácího počítače ne každou diskusi otevřu, takže pak musím regovat jen z redakce DN. To je i tento případ. Proto odpovídám později, než by bylo záhodno.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-86178855656019611572015-04-03T14:50:36.197+02:002015-04-03T14:50:36.197+02:00Vojto,
mluvíš jen o jedné - a to dokonce velmi úzk...Vojto,<br />mluvíš jen o jedné - a to dokonce velmi úzké - skupině divadel a jejich smyslu. Je jasné, že velká část kritiky (včetně mne) je bude mít vždy ráda a budou ji zajímat. Jan Šotkovský ale správně poukazuje na daleko širší "rozptyl" funkcí divadla. I divadlo méně vyhraněné a méně provokativní má smysl. A to možná s dopadem větším než to, které nasírá. A právě co se týká DvD ten smysl jejich dramaturgie a proč si jich velmi vážím, vidím v tom, že propojuje "vysoké" s přístupným, aniž by jeho tvůrci snižovali intelektuální rozměr svých produkcí.<br /><br />A jen na okraj: pojmenování jako "parta píchačkářů" dokládají velkou přehlíživost a neukojitelnou touhu po vtipu za každou cenu (v divadle se tomu říká utírá si nos židlí), kterou by si publicista měl odpustit. Znevěrohodňuje celé jeho psaní.Vladimír Hulecnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-649805681115636592015-04-03T07:19:14.594+02:002015-04-03T07:19:14.594+02:00"Divák se nemá v divadle cejtit dobře, divák ..."Divák se nemá v divadle cejtit dobře, divák má být v divadle obviňován"<br />Jo? A on někdo chodí pravidelně někam, kde je obviňován a kde se necítí dobře?Jan Šotkovskýnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-81282657674405514112015-04-02T22:52:42.829+02:002015-04-02T22:52:42.829+02:00smysl divadla v této (i jakékoli jiné) společnosti...smysl divadla v této (i jakékoli jiné) společnosti je snad otevírat bolavá témata, provokovat, srát, jet divoce. ne hrát na jistotu pro partu píchačkářů, jejich manželek nebo vdov a dětí. divák se nemá v divadle cejtit dobře. divák má být v divadle obviňován, má být konfrontován se svojí vlastní ubohostí.Vojtěch Varyšnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-26055476814955844802015-04-01T23:08:36.131+02:002015-04-01T23:08:36.131+02:00Vladimíre!
- co v tom co jsem se napsal se nějak d...Vladimíre!<br />- co v tom co jsem se napsal se nějak dotýká "vědomí smyslu divadla v této společnosti", proboha<br />- jaké blbosti konkrétně máš na mysli, kruci<br />- které věci jistě řeší a potýkají se s nimi sami tvůrci? a co plyne z toho že se jich dotýkám? je to dobře nebo špatně?<br />- a nech si - prosím! - příště to "málo moudrého díš/díte" od cesty. zas o tolik starší (a moudřejší nejsi)Jakub Škorpilnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5044199136930901210.post-48954129961532149542015-04-01T15:59:22.665+02:002015-04-01T15:59:22.665+02:00velmi dobře. mimochodem, Dejvické divadlo je ještě...velmi dobře. mimochodem, Dejvické divadlo je ještě problematičtější, páč to je - narozdíl od Dlouhé - skutečně obecně pokládané za špičku. A po "odchodu" Miroslava Krobota se navíc může tvrdit, že onou "změnou" již prošlo...Vojtěch Varyšnoreply@blogger.com