Vojcek a Bystrouška (a ježeček)
Hlavní zahraniční hvězdou posledního dne Divadelního světa byl Woyzeck on the Highveld jihoafrické Handspring Puppet Company. V ani ne poloprázdném sále Městského divadla to ale zvlášť moc hvězdný zážitek nebyl. Jihoafričané převyprávějí zjednodušený děj slavné hry jako vcelku přímočarou historku o zrazené lásce a testu, přičemž velké loutky spíš jen tak postávají na scéně a čekají, až jejich vodič odříká své repliky, než že by něco oslnivého předvedly. Na zadním plátně k tomu téměř nepřetržitě běží projekce, která ze všeho nejvíc připomíná jednoduchý, černobílý animovaný film. Chvílemi neurčitě navozuje náladu jakéhosi slumu, jindy je vesmírně poetická a když se tu a tam setká s Vojckovým příběhem, prvoplánově ilustruje. Z Vojcka zůstalo v téhle úpravě jen málo (především poetický Büchnerův jazyk) a k tomu málu jihoafričané nic moc nového nepřidali.A pak už zbýval jen slavnostní závěr s plenérovou Liškou Bystrouškou, přesunutou kvůli počasí z minulého pátku. Navzdory obecném očekávání nepršelo a zhruba hodinový janáčkovský digest tak mohl proběhnout v klidu a míru. Milovníci atrakcí všeho druhu dokonce stíhali průvod masek přesně před a ohňostroj na Špilberku těsně po. K tomu, abych se vyjadřoval ke kvalitám opery, nejsem bohužel dosti kompetentní, z houfů děti pobíhajících po scéně v maskách roztomilých zvířátek však musel přecházel zrak a mysl i neodborníkům. Mě osobně nejvíc zaujal ježeček, který s několika mohutnými bodlinami na zádech tak trochu připomínal pravěkého ještěra, a ještě navíc celé představení třímal v packách dlouhou, růžovou a velmi falicky vyhlížející dešťovku.
Více informací zde
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme