Kačena light
Necelé dva týdny po premiéře v Horáckém divadle Jihlava má Jan Kačena, jeden z nejnepolapitelnějších českých divadelníků, na kontě další titul na spořádanější scéně, než u něho bylo v posledních letech obvyklé. A-Studio Rubín samozřejmě není kamenné divadlo v běžném slova smyslu, ale je to scéna, která je i ve svém postkolečkovském období docela pohodlně usazená v profilu místa, kam se chodí spíš za zábavou než za nesrozumitelnými ujetostmi.
O inscenaci Bůh je žena napsala Barbora Etlíková, že se v ní Kačena a spol. snažili rozumně skloubit vlastní divokou poetiku s tím, co ještě mohlo akceptovat jihlavské publikum. O jeho rubínovském Traktátu o stepním vlku se dá - kupodivu - napsat prakticky totéž. Charakteristické prvky výtvarného a záměrně nespojitého stylu, který pracuje spíše s atmosférou, než s důsledným odkrýváním tématu (a už vůbec ne s příběhem), jsou přítomny, ale zároveň je to inscenace místy odlehčená až kabaretně.
Americký vlkodlak v Londýně |
Traktát o stepním vlku je inscenace dle očekávání plná výstředních režijních nápadů, výtvarně bohatá a (nezvykle) dotažená, přitom však na Kačenova měřítka docela dobře stravitelná, vzdor tématu nepříliš temná a místy snad i nezáludně veselá. Za což platí menší intenzitou, než bývá obvyklé, a také značnou rozdrobeností do jednotlivých výstupů. Lze to brát jako rozumný kompromis s předpokládaným očekáváním rubínovského publika a nebo třeba jako dílo typu „Kačena light“. Podíváme-li se na to z té lepší stránky, pro první setkání s Janem Kačenou lze Traktát doporučit umírněně alternativním kamarádům nebo snad dokonce i trochu otrlejším rodičům.
více informací o inscenaci zde
o inscenaci jsem mluvil v Mozaice ČRO Vltava 19. 12 (k poslechu zde mezi 19:53 a 29:12)
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme