Původní hra splétá osudy dávno mrtvých postav s těmi, které místo obývají nyní. Vzhledem k tomu, že poblíž hranic s Německem vzniklo množství obřích skladů, zaměřuje se inscenace především na zahraniční dělníky a jejich osamělý život na ubytovnách. Velkým tématem (především v devadesátých letech a na počátku tisíciletí) byla i pouliční prostituce, přičemž osud sexuálních pracovnic se v mnohém podobal životním cestám gastarbeiterů.
Ryze současné příběhy jsou v Krajině se sklady kombinovány s ozvuky minulosti: do bývalého vojenského pásma tak přijíždějí i stárnoucí pohraničníci, kteří vzpomínají na služební léta v komunistickém systému. S "žijícími" figurami se setkávají také dávno mrtvé postavy – ať už se jedná o mladou Němku Grete zavražděnou během druhé světové války nebo skupinu ruských vojáků, kteří zemřeli v zajateckém táboře poblíž Chebu na konci první světové války.
Všechno to má nádech magického realismu. Problémem ale je, že jednotlivé příběhy stojí poněkud osamoceně a jejich proplétání nepůsobí příliš kompaktně. Výjimku tvoří psychoterapeutické rozhovory polského dělníka Macieje (Lukáš Černoch) s dávno mrtvou Grete (Barbora Váchová), z herců na sebe upozorní hostující Lucia Čižinská výraznou interpretací postavy bývalé prostitutky Eleny uzavřené v jejím vlastním světě.
LUKÁŠ DUBSKÝ
více informací o inscenaci zde
foto Martin Špelda
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme