úterý 17. září 2013

Šotkovský: Divadlo Plzeň 2013 (5+5+5)

Dvě TOPky a hrst postřehů

TOP 5 inscenací
Eyolfek (Divadlo v Dlouhé)
POKUS (v hľadaní spirituality) (S.T.O.K.A. Bratislava)
Divadlo Gočár (Omnimusa)

a s mírným odstupem
Kabaret Shakespeare (Studio Damúza)
Magor (Divadlo U stolu)

TOP 5 herecká
Jan Vondráček (Eyolfek, Divadlo v Dlouhé)
Karel Dobrý (Den opričníka, Studio Hrdinů)
Petra Bučková (Magor, Divadlo U stolu)
Jevgenij Mironov (Slečna Julie, Divadlo národů)
+
soubor Teatru Polského Wroclaw (Hra o matce a vlasti)

Postřehy
1) Jak vidno z Eyolfka a Slečny Julie, nejhorší věci se dějí v kuchyni.
2) Karel Dobrý je český Daniel Craig. Lepší. (Aj ten oblek mu sekne víc.)
3) Že se všechny tři plzeňské inscenace Jana Nebeského dostaly do mé TOP 5? Tak to prostě je.
4) Nejsilnější obraz přehlídky - roztočená vědra s mlékem v Hermanisově Černém mléce. A přitom taková blbost.
5) Na Ostermeierově Slečně Julii je dobře vidět, jak velký rozpočet občas režisérům zásadně neprospívá.

Vysvětlivky
1) Neviděl jsem celý hlavní program, jen cirka dvě třetiny.
2) Topky vycházejí tentokrát výhradně z toho, jak se mě věci osobně dotkly, bez přihlédnutí k "objektivní technické kvalitě".


1 komentář:

  1. Ad Magor:
    inscenace, která ve mně především intenzivně vyvolávala otázku: jak hrát "Magora" (a vlastně obecně: jak hrát výraznou osobnost, kterou všichni mají ještě v živé paměti)? Opravdu věrně realisticky, když přitom člověk musí neustále myslet na "originál" a "kopie" bude vždycky jenom kopií? Jan Kolařík podal, řekněme tak, přesvědčivý výkon, ale pořád to ve mně vyvolávalo dojem jisté nepatřičnosti, "neadekvátnosti" způsobu zachycení Jirousovy osobnosti.

    OdpovědětVymazat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme