pondělí 19. ledna 2015

Brederová: Kopanec (Činoherák Ústí)

Ústecký Činoherák sa slávnostne vrátil na svoju pôvodnú scénu a pre svoj úvodný "výkop" si zvolil príznačný titul Kopanec.
Príznačný z mnohých dôvodov - provokatívny text odhaľuje pozadie skutočnej vraždy mladého chlapca neonacistami v nemeckom mestečku. V Ústí nad Labem, kde vás niekoľko krokov od Činoheráku vydesí billboard, vyzývajúci k "nulovej tolerancii voči neprispôsobivým", kde sa bez hanby a celkom legálne šíri verejným priestorom intolerancia a navádzanie k agresivite, vyznieva tento titul ešte aktuálnejšie. Činoherák sa vždy profiloval ako spoločensky angažované divadlo s výrazným napojením na aktuálnu realitu v svojom regióne a v tejto tradícii pokračuje, navyše posilnený kauzami s komunálnymi politikmi.
Kritické oko možno zamrzí občasné skĺzavanie ku klišé (Irena Kristeková v roli vedúcej výsluchu nápadne pripomínala televízne detektívky), avšak možno aj práve preto sa táto inscenácia stane jednou z mála tých, ktoré oslovia vskutku širokú obec - od kultúrnych fajnšmekrov, ktorí si vychutnajú výrazné psychologické profily postáv, až po najširšie publikum, ktoré sa s témou (s ohľadom na prostredie Ústí nad Labem) osobne stotožní.
Kopanec je ďalším dôkazom, že Činoherák neodmysliteľne patrí na divadelnú mapu ČR.

Recenzia byla publikovaná 23.1 na aktuálně.cz (k přečtení zde).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme