pondělí 13. ledna 2020

Časosběrná pseudoanketa - Jakub Škorpil



Jakub Škorpil (1997-2018) 
hlasování v anketě Světa a divadla v kategoriích "inscenace roku" a "talent" (v rámci jednotlivých ročníků jsou jména i inscenace seřazeny podle abecedy)

Pokud by se další pamětníci chtěli k této hře připojit (klidně i v nějaké vlastní variaci), jsou velmi vítáni. Stačí dát vědět. 
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.





1997

Křtiny ve Hbřbvích (Nedivadlo Ivana Vyskočila) - „Zejména první představení v podání Ivana Vyskočila a Leoše Suchařípy“
Ivanov (Divadlo Na zábradlí, režie Petr Lébl)
Terezka (Divadlo Komedie, režie Jan Nebeský)
talent              
Martin Čičvák (za Baala na JAMU, Brno) - „Za jednotu a razanci stylu na divadelních školách jinak nevídanou.

2000
Hamlet (Klicperovo divadlo Hradec Králové, režie Vladimír Morávek)
talent
Eliadova knihovna – „Za odvahu k dramaturgii.“
M.U.T. – „Za odvahu k dramaturgii.“

2001
JE SuiS – Podivný případ Faráře z TUeS (Divadlo Na zábradlí, režie Jan Nebeský)
Tragická historie o Doktoru Faustovi (Divadlo Komedie v Gorlici, režie Michal Dočekal)
talent
Thomas Zielinski (za inscenace ve sdružení M.U.T.)

2002
Osiřelý západ (Činoherní klub, režie Ondřej Sokol) – Výborná groteska. Drama, které je opravdu cool (čili – jak říkají „mladí” – hustý).“
Osud (Národní divadlo, režie Robert Wilson, dirigent Jiří Bělohlávek)
talent
Ondřej Sokol
Jiří Heřman
(za Samsona a Dalilu v Divadle J. K. Tyla)

2003
Náměstí Hrdinů (Divadlo Na zábradlí, režie Juraj Nvota)
Stísněná 22 (Národní divadlo, režie Jiří Pokorný)
Ukřižovaná (Střežený Parnass a Pražské komorní divadlo, režie Zdenek Plachý)

2004
Nora (Divadlo v 7 a půl Brno, režie J. A
. Pitínský) – „Na Pitínského inscenaci oceňuji stylizovaný rytmus a atmosféru „domečku pro panenky“ a zároveň zvláště věcnou, řekněme severskou poezii, do níž patří jak bankovní úředníci, tak trollové. Je to Nora neaktualizovaná, možná proto ale aktuálnější, než jiné.
Sekec Mazec (Dejvické divadlo, režie Jaroslav Dušek)
Z cizoty (Divadlo Na zábradlí, režie Jan Nebeský)
talent
Vosto5 – Oceňuji talent, s nímž se zabydlují v divadlech, stanech, na slavnostních večerech a v hudebních kanálech. Dráždí mě, v dobrém pochopitelně, velkorysost jejich projektů. A především mě zatím velmi bavilo vše, co jsem měl šanci vidět.“

2005
Popis jednoho zápasu (Divadlo Na zábradlí, režie David Radok)
talent
Martina Musilová (za inscenaci Ty si jen sajtkára v Alfredu ve dvoře)
Kateřina Jungová
(za inscenaci Ty si jen sajtkára v Alfredu ve dvoře) 
Radka Mizerová (za inscenaci Ty si jen sajtkára v Alfredu ve dvoře) 

2006
talent
Petr Macháček
LÁHOR/soundsystém
(za inscenaci 100 procent alibi)

2007
Humanisti (Pražské komorní divadlo, režie Jan Nebeský)

2008
Obludárium (Divadlo bratří Formanů, režie Petr Forman)
talent
Štěpán Pácl (za inscenaci Konec masopustu, DAMU Praha)
Josef Polášek
(za roli Hoteliéra v inscenaci Pyreneje, Divadlo Na zábradlí a další)

2009
talent
Vítek Peřina – Zejména s přihlédnutím k jeho Nožům a vidličkám a jejich osobnímu a osobitému provedení na Ohromných maličkostech 2009 v Divadle Na zábradlí.“

2010
Muž bez minulosti (Dejvické divadlo, režie Miroslav Krobot)

2011
Europeana (Divadlo Reduta Brno, režie Jan Mikulášek)
Já hrdina (KALD DAMU, režie Jiří Havelka)
Podzemní blues (Pražské komorní divadlo, režie Dušan D. Pařízek)
talent
Anna Petrželková
(za inscenaci Romeo a Julie, Divadelní společnost Petra Bezruče)
2012
V samotě bavlníkových polí (Pražské komorní divadlo, režie Michal Pěchouček)
talent
Tomáš Hájek (za jeho loutkového Fausta)
Anna Petrželková (za Tichého Tarzana a další)
Studio Hrdinů

2013
Zlatá šedesátá (Divadlo Reduta Brno, režie Jan Mikulášek)
Poslední trik Georgese Mélièse (Divadlo Drak Hradec Králové, režie Jiří Havelka)
Terminus (Spolek Kašpar, režie Marek Němec) – „Málokdy vídaná kombinace jednoduchosti a účinnosti. Tři herci, tři reflektory, točna a tolik emocí.“
talent
Marek Němec – „Hlasuji díky inscenaci Termiuns. Herecké režie bývají jednoduché a emocionální. Ale málokdy je k vidění takový smysl pro neefektní efekt a jen málokdo umí tak účinně odrážet ataky sentimentálního kýče.“

2014
Maryša (HaDivadlo Brno, režie Lukáš Brutovský)
Tartuffe Impromptu! (Národní divadlo, režie Jan Nebeský)
talent
Ivana Kanhäuserová (za Řekni něco a Sezname, otevři se)

2015
Sny (Handa Gote research
& development)
Z mrtvého domu (Národní divadlo, režie Daniel Špinar, hudební nastudování Robert Jindra)
Zemětřesení v Londýně (Národní divadlo, režie Daniel Špinar)

2016
Bludiště seznamů (Boca Loca Lab, režie Jiří Adámek)
Olga (Horrory z Hrádečku) (Divadlo Letí, režie Martina Schlegelová)
talent
Tomáš Dianiška (za Mlčení bobříků a další)

2017
Jsou místa oblíbená tmou, kde nikdy a nic na ostrovech se neskrývá odlehlých (Naivní divadlo Liberec, režie Filip Homola)
Pár vzkazů veškerenstvu (Studio Hrdinů, režie Michal Pěchouček a Jan Horák)
talent
Eva Hacurová – Především vzhledem k výkonu v Pár vzkazech veškerenstvu, který dokazuje šíři jejího herectví i muzikální talent. A také pro osobitou přesnost, s níž plní role určené jí v Divadle v Dlouhé.“
Kateřina Dvořáková (za roli v inscenaci A pak přišla Mirna, Divadlo Letí a další)

2018
Plukovník Švec (Národní divadlo, režie Jiří Havelka)
Zápisky z volných chvil (KALD DAMU, režie Anna Klimešová)
talent
Tereza Marečková (herečka a zpěvačka)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme