Lze z toho učinit zhruba tyto závěry:
- kategorie alternativního divadla je přesně tak mizerně definovaná a definovatelná, jak se říká;
- řada konzervativnějších kritiků, kteří o Cenách DN rozhodují (alespoň podle toho, co jsem porůznu vytušil - složení poroty není stejně jako v minulých letech nikde zveřejněno), o avantgardu mimo velké činoherní domy (a mimo festivaly) skutečně zavadí jen sotva;
- pravdu měla jedna moje kamarádka loutkářka, která řekla: Voni ti činoherci když viděj loutky, tak se vždycky tak rozněžněj...
Michal Zahálka
To vůbec nesouvisí s loutkami. Je to problém, na který si coby dávný člen příslušné komise živě pamatuju. Vzal jsem si alternativu za svou srdeční záležitost a vždycke před hlasováním jsem k obecnému pobavení vyzýval přítomné kolegy, aby uvážili, co lze nazvat alternativou a co už ne. A že alternativa není, když Vinohradské divadlo udělá něco ve zkušebně. O deset minut později s železnou pravidelností navrhl Mareček něco z Národního divadla Brno a Hrdinová inscenaci z Kolowratu. Nedalo se to zlomit.
OdpovědětVymazatklasický problém s kategoriemi. loutková bude údajně zavedena od příštího ročníku. jakmile to začnete vymezovat "žánrově", rozlišovat mezi inscenací roku a režií roku... a když k tomu ještě máte porotu, která si pamatuje že (fabuluji): "loutky už dlouho nic nedostaly a ten Vítek je moc šikovnej kluk" (nic proti V.P., proboha) - tak to je prostě cesta do pekel
OdpovědětVymazatMichal je v každej komisi, TV?!
OdpovědětVymazatV téhle zrovna ne :-)
Vymazataha! jinak by to nedostal Budulínek ale kto? :)
OdpovědětVymazat