Pokud absolvujete nepovedenou – ale opravdu hodně nepovedenou – první polovinu představení, lze se na věc podívat zhruba dvojím způsobem. Optimistický přístup praví cosi v tom smyslu, že už to může být jen lepší, pesimista tuší, že na celý večer padla deka beznaděje a moc se toho už zachránit nedá. V případě Pornografie se potvrdilo obojí.
Před přestávkou se na jevišti odehrála série nesouvislých, nezáživných a pramálo srozumitelných výjevů – obsahově, režijně i herecky zoufale prázdných. Kdo zná Gombrowiczův román, mohl si v duchu postupně odškrtávat jednu mechanickou ilustraci některého z dějovějších momentů za druhým, valný smysl to ale nedávalo ani tak. Po přestávce se konečně rozběhne děj a začne být zřetelnější, kam vlastně inscenace míří. Že chce, kromě předvádění dekadentní snahy dvou starších intelektuálů inscenovat milostný vztah dvou mladých venkovanů, zdůrazňovat téma odpovědnosti. Režii se daří dát dohromady několik výstupů s jakous takous atmosférou a viditelně ožijí i herci (především Petr Jeništa jako nenápadně ďábelský demiurg). Stále je to však inscenace zrežírovaná s nepříjemně patrnou klopotností a po herecké stránce až příliš často banálně figurkářská.
Druhá polovina Pornografie nicméně nabízí – na rozdíl od té první - podívanou docela snesitelnou. Jenže nic víc. V Komedii se tentokrát pustili do látky, na kterou nestačili scénáristicky, režijně, ani herecky.
Recenze vyjde v Lidových novinách
Více informací o inscenaci zde
Před přestávkou se na jevišti odehrála série nesouvislých, nezáživných a pramálo srozumitelných výjevů – obsahově, režijně i herecky zoufale prázdných. Kdo zná Gombrowiczův román, mohl si v duchu postupně odškrtávat jednu mechanickou ilustraci některého z dějovějších momentů za druhým, valný smysl to ale nedávalo ani tak. Po přestávce se konečně rozběhne děj a začne být zřetelnější, kam vlastně inscenace míří. Že chce, kromě předvádění dekadentní snahy dvou starších intelektuálů inscenovat milostný vztah dvou mladých venkovanů, zdůrazňovat téma odpovědnosti. Režii se daří dát dohromady několik výstupů s jakous takous atmosférou a viditelně ožijí i herci (především Petr Jeništa jako nenápadně ďábelský demiurg). Stále je to však inscenace zrežírovaná s nepříjemně patrnou klopotností a po herecké stránce až příliš často banálně figurkářská.
Druhá polovina Pornografie nicméně nabízí – na rozdíl od té první - podívanou docela snesitelnou. Jenže nic víc. V Komedii se tentokrát pustili do látky, na kterou nestačili scénáristicky, režijně, ani herecky.
Recenze vyjde v Lidových novinách
Více informací o inscenaci zde
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme