Nedávno jsem si na jednom představení říkal, zda to nešlo
udělat mnohem jednodušeji, bez zbytečného „vymýšlení“ – jen herci, jeviště a
text. A přesvědčoval se, že asi ne, že takové herce a jeviště nemáme. A že
takové texty nejspíš ani neexistují.
Takže: vida, jde to. Inscenace, kterou by bylo škoda minout.
Pletl jsem se. Terminus v Celetné
je právě takový.
Vynikající herci: Barbara Lukešová, Ladislav Hampl a Alena
Doláková. Prostí, soustředění, odevzdaní a uměření i vášniví. Jednoduché,
efektivní a v pravých okamžicích i zdrženlivě efektní „jeviště“, rozuměj v tomto
případě režie Marka Němce, scéna Lukáše Kuchinky a kostýmy Jany Jurčové. A
především text: veršovaná zběsilost Marka O’Rowea v kongeniálním (a mám věru ve zvyku podobnými slovy
spíše šetřit) překladu Ester Žantovské. Strhující, přesně a důsledně shazovaný
a přitom dojemný (jakkoli by se moje srdce cynika bez náznaků happy-endu
dokázalo obejít). Takže: vida, jde to. Inscenace, kterou by bylo škoda minout.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme