foto M. Hančovský |
Inscenaci se ale daří spíš v jednotlivostech; např. v režisérčině schopnosti zajímavě „nahodit“ herecké figury (jakým je třeba „fachidiotský“ Přednosta Marka Pospíchala, zaníceně obdivující „křivky“ lokomotiv). Jako celek však příliš nefunguje. Její stopáž silně omezuje patřičné navození atmosféry „obyčejnosti“ života, předvedení jednotlivých výjevů z hrdinova života je příliš rychlé a zkratkovité. Po celou dobu navíc jako by se nám vnucovala otázka: proč toto vyprávění vlastně sledujeme; jaký je, tady a teď, smysl tohoto přetlumočení Čapkova díla?
Recenze vyšla 5. 4 v Lidových novinách (k přečtení zde)
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme