foto Miloš Skácel |
Klata se nebojí "dobu expozice" přetáhnout na dobu víc než únosnou (odchod-útěk Lucia, zpodobněného jako člena Pobřežní hlídky, ze scény; Isabelina "muka", vyjádřená svíjením se na zemi). Nebojí se na podporu nálady použít hlasitou, nejčastěji rockovou, reprodukovanou hudbu. A nebojí se i celkový tvar - už třeba jen tím, že mnohé obrazy končí bezmála filmovou zatmívačkou - rozbít na jednotlivostí; učinit z inscenace de facto montáž atrakcí.
Uvedené prostředky mi nejednou přišly jako laciné. Například pokud šlo o "tělesný" humor či o pohrávání si s různými popkulturními odkazy. Klata sázel na jednoduchost. A ano: v jednoduchosti je síla.
Zároveň je ale třeba říct, že režisérova razance dokázala herce dovést k ostře načrtnutým dramatickým portrtétům: perfidní, samolibý manipulátor Vincentio Jana Vlasáka; nesmlouvavá, jízlivá Isabela Terezy Dočkalové. A předložit některá témata - pragmatismus mocných, mužský šovinismus - tak, aby Shakespearova komedie vyzněla opravdu hodně hořce.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme