Konec srandy
Dlouho to vypadá, že Jiří Adámek půjde v inscenaci 100 nejkrásnějších českých básní víceméně ve šlépějích svých Očí v sloup či Skončí to ústa. Scénografie sama ožívá a vstupuje do děje, herci
občas provádí zcela nelogické a mimoběžné akce. Jen se zde – samozřejmě – častěji mluví,
respektive zaznívají nejrůznější „remixy“ více i méně známých básní. Někdy
asociativní, jindy tematické.
Do popředí se postupně dostává ono češství,
vyjádřené třeba různě variovaným přednesem spojení „Ach, Čechy…“ Nejasně lze
také tušit chronologický průlet historií českého básnictví od obrození přes
první republiku, osvobození, komunismus, až do současnosti. To vše je ironické
hravé a v mnoha detailech okouzlující. Jak se ale dostáváme do dnešních
dnů, naštvaně angažovaná poezie sociální i klimatická náhle zní ve větších
nedekonstruovaných celcích a bez výraznějšího inscenačního nápadu (pokud za něj
nepovažujeme otřepané zabordelení scény rekvizitami). Tady už bohužel obrazně i
doslova veškerá sranda končí. Budeme si asi muset začít zvykat.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme