Prim zde nehrají mileniálové, ale padesátníci, z nichž někteří bez velkého nadšení žijí ve spořádaném manželství, a jiní - tedy hlavně ústřední hrdina - se v životě plácají tak zmateně, že nezůstane suchá nit na nich samotných ani na jejich okolí. Pikantní je navíc i to, že obě inscenace ironicky pointuje tatáž píseň, Creep od skupiny Radiohead, a obě také na konci nabízejí svým hrdinům (nebo spíš útlocitnějším divákům) alespoň jakýs takýs nadějeplný výhled.
Linda Vista je hra sice dost upovídaná, ale napsaná je velmi šikovně. A jak tomu často u anglosaské dramatické tvorby bývá, poskytuje výborné herecké příležitosti. Čehož režisér Ondřej Sokol i jeho herci dokázali naplno využít (osobně se mi nejvíc líbili ti v rolích spíše vedlejších: Lucie Žáčková, Dalibor Gondík a Ondřej Malý). Inscenace je silnější v jednotlivostech než jako celek, z divadelního hlediska nedojde na nic překvapivého nebo objevného, podstatné tu ale je něco jiného: pokud máte rádi herecké divadlo tradičního typu, nikoli však staromódní, je činoherní Linda Vista správnou volbou. S ohledem na tradici to je přesně ten inscenační styl, který do Smeček patří - a jedním dechem nutno dodat i to, že podobných kousků v současné divadelní Praze zas tak moc nenajdete.
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme