Trosečník bez návodu k použití...
Wariot Ideal mají na 4+4 dnech v pohybu podobu Vojta Švejda sólo – a je to, zcela dle očekávání, hodně podivné přestavení. Kdyby tu a tam nedošlo na legračně absurdní a zcizující vsuvky (třeba vzteklé řvaní z otevřeného okna dolů na radniční dvůr) bylo by beznadějně groteskní ploužení temnou místností zaplněnou nezřetelným harampádím skoro beckettovské. Vlastně to bylo docela beckettovské i s žertovnými vsuvkami, zas tak moc se jich tu ostatně neobjevilo.
A samozřejmě: úplně nebeckettovsky dojde na happy end. Ve finále totiž Švejda unikne ven z hracího prostoru a splyne s „normálními“ festivalovými návštěvníky, potulujícími se nepřehlednými a socialisticky vybydlenými prostory Radničních domů. Tedy… pokud se něco takového dá samo o sobě považovat za happy end. To už si každý musí přebrat podle svého. V každém případě mám moc rád schopnost, kterou se vyznačuje celá skupinka performerů kolem Wariot Ideal a Handy Gote: držet věci přesně na hraně groteskna, tajuplnosti a temnoty a nepřidávat k inscenacím žádné velké návody, jak se s viděným vyrovnat.
P.S.
Moc rád bych přidal fotku, ze které by bylo zřejmé, jak to na oné pokojové scéně vypadalo. Objevil jsem ale jen tuhle, zhola neprůkaznou, protože ukazuje jednu z nezřetelných projekcí na stěně. Ale není divu, na focení byla během představení zatracená tma.
P.P.S.
Po uzávěrce dorazila docela podstatná informace: ve 28 dnech nehraje jen Vojta Švejda, ale pravidelně se s ním střídají též Jan Dörner, Milena Dörnerová a Jan Kalivoda.
Recenze vyšla v Loutkáři
Více informací o inscenaci zde
Žádné komentáře:
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme