▼
čtvrtek 18. dubna 2019
úterý 16. dubna 2019
Mikulka: Přízraky (Dejvické divadlo)
Po divokém Absolutnu překvapilo Dejvické divadlo opačným extrémem - tak konzervativně, ne-li přímo staromilsky provedeného Ibsena by jeden očekával spíš v Divadle u Valšů než v Zelené ulici. Ale konec konců proč ne, pokud inscenátoři dokážou takový přístup obhájit. Já vím, že se tahle formulka používá spíš v případě všelijakých radikálních úprav a úletů, jenže časy se mění.
sobota 13. dubna 2019
Mikulka: Klaunovy názory (A-Studio Rubín)
Klaun s bolavým kolínkem
Klaunovy názory jsou docela drásavý román: mísí se v něm téměř bernhardovské zhnusení ze světa i z blízkých, totální osobní krach, jedovatá i plačtivá sebeironie. A taky drtivé obvinění vlastně celé německé poválečné společnosti, vášnivě přepjaté, ale zároveň takové, že jej nelze odbýt pouhým mávnutím ruky. Konec konců, kdo zná další Böllovy romány, ví, že se v tomto smyslu docela doplňují.
sobota 6. dubna 2019
Švejda: Promiňte, že rodim (MAnaMA - Venuše ve Švehlovce)
Kateřina Bílková, Jasanka Kajmanová a Hana Malaníková, sdružené do seskupení MAnaMA (Matky na mateřské), uvedly v rámci festivalu Venušiny dny v prostoru Venuše ve Švehlovce premiéru svého "autobiografického kabaretu" Promiňte, že rodim. Jeho východiskem je zkušenost všech tří protagonistek-matek s dvojím porodem: v porodnici a doma.
čtvrtek 4. dubna 2019
Švejda: Za krásu (Národní divadlo - Nová scéna)
Špinarova pětasedmdesátiminutová inscenace Za krásu, věnovaná K. H. Hilarovi, sestává ze tří, "na první dobrou" vymyšlených částí. V prvé jsou představeny Hilarovy umělecké (divadelní) postoje. Kateřina Císařová, "maskovaná" za Hilara, přeříkává v místech obvyklého hlediště (diváci jsou usazeni na jevišti) jeho názory a za ní sbor dalších "Hilarů" vytváří různé scénické konstelace.
úterý 2. dubna 2019
Švejda: O krásách bezpilotního bombardování (11:55 - Divadlo NoD)
11:55 pokračuje v nejnovější inscenaci O krásách bezpilotního bombardování, která vznikla pod patronací přizvaného týmu Nina Jacques – Boris Jedinák – Jan Tomšů – Ian Mikyska, v politicky zaměřené tvorbě. Po obsahově i provedením bezradných satirách Městečko Fake News a Pravda o 17/11 přichází tentokrát s tématem, které působí neokoukaně a přitažlivě: dronů, jež slouží při vojenských operacích k co nejpřesnějšímu bombardování protivníkových cílů.