středa 12. září 2018

Švejda: Skladiště jménem artZÓNA (webový portál)

Webový portál artZÓNA, paralelní projekt stejnojmenného televizního pořadu, který běží od ledna na ČT Art, sliboval být pokračováním přílohy Lidových novin Orientace, kterou Josef Chuchma - editor artZÓNY - vedl předtím, jinými prostředky.
Chuchma udělal dobře, že přestoupil. Jednak se vymanil z nepříjemného stínu, který na Orientaci vrhalo Babišovo vlastnictví Lidových novin, a jednak zvolil platformu, která je nepoměrně živější, flexibilnější a má i větší dosah. Jenže místo aby se artZÓNA stala platformou s vyprofilovanou tváří, místem, které má svůj názor a pro kterou píší jen nějakým způsobem vzájemně spříznění autoři - protože co jiného bychom měli očekávat od portálu, "jištěného" veřejnoprávním médiem? -, je pouhým skladištěm článků bez ohledu na žánr i kvalitu. Chuchma usiluje o to, aby artZÓNA reflektovala kulturní dění v plné oborové šíři. To je záslužná, byť nadmíru náročná věc - a opět: kdo jiný by se o to měl pokoušet než portál pod veřejnoprávní patronací? Jenže v podobě, v jaké se to nyní děje, artZÓNA představuje vlastně jakýsi internet v malém - je bezbřehá, nadít se na ní lze prakticky čehokoli.
Zůstaneme-li u divadla, stála si artZÓNA, alespoň do prázdnin, ještě poměrně dobře: své články - většinou recenze (recenzní glosy) - zde uveřejňovali především Ester Žantovská a Josef Chuchma, autoři solidní, s jistou kritickou úrovní. I tak ale: jeví se artZÓNA dosud především jako velká promarněná šance.  

Žádné komentáře :

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme