pondělí 18. března 2019

Mikulka: Předávání Cen divadelní kritiky (Divadlo Pod Palmovkou)

Vivat ceremoniál


S hanbou přiznávám, že jsem doběhl pozdě, takže mi utekl úplný začátek. Stejně tak přiznávám, že jsem malounko ve střetu zájmů, protože se jedná o anketu vyhlašovanou časopisem, jehož jsem redaktorem. Ale stejně mi to nedá: bylo to nejpovedenější předávání cen tohoto typu, kam až mi paměť sahá. (Jasně, uznávám, neviděl jsem všechna).



Zdaleka přitom nešlo jen o moderátorskou dvojici Dianiška – Albrecht, která až překvapivě suverénně trefila správný poměr mezi očekávanou vtipnou ležérností a elementární důstojností. Především se totiž dobře podařilo zdivadelnit samotné předávání, to nutné zlo, které má při podobných příležitostech tendenci kazit a protahovat večer, který by jinak vlastně mohl být docela príma. Pod Palmovkou se celou dobu neokoukalo ani nápadité „live cinema“, ve kterém byli pomocí loutek, fotek. plakátů a jiných drobnůstek představování nominovaní, ani neoposlouchala dvoučlenná živá kapela (mimochodem, na podivném nástroji, napůl kytaře a napůl base jsem mohl oči i uši nechat). Vtípek s „bednou štěstí“, ze které se kleštičkami vytahovaly krabice se jmény vítězů jako plyšáci na německé benzínové pumpě, se rozumně necpal do popředí, Erika Stárková zazpívala sympaticky seriózně, Tereza Volánková sympaticky žertovně, předávající (jejichž skladba byla vskutku barvitá) se drželi v přijatelných mezích, ocenění vesměs také. Takže se dalo snést i to, když Saša Rašilov s poněkud mefistofelovskou potměšilostí vyhlásil boj proti klišé pomocí sloganu o pravdě a lásce.

A konečně: podařilo se odstranit tradiční, leč poněkud nepříjemnou část ceremoniálu, při které se na pódium dostaví všichni nominovaní, cenu dostane jeden z nich, a ti ostatní s hanbou mizí v propadlišti neúspěchu. Tentokrát si pro cenu chodili pouze vítězové a všichni nominovaní se přišli ukázat při závěrečné děkovačce. Jak prosté a účinné. Že to nikoho nenapadlo dřív…

Pokud někdo ještě neví, kdo všechno to dostal, může se podívat na stránky SADu
O celé akci se píše a mluví leckde, solidní informace i reportáž je kupříkladu tady
Stream celého večera nabízí ČT zde

Žádné komentáře :

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme