úterý 24. června 2014

Švejda: Kandidáti na šéfa činohry ND

Národní divadlo nově obsadí posty šéfů baletu a činohry...
Dobrá tedy, tak si ty seriózní potenciální kandidáty na šéfa činohry, v abecedním pořadí, vyjmenujme:
David Drábek
Martin Františák
Vladimír Morávek
Štěpán Otčenášek
Dušan D. Pařízek
Daniel Přibyl
David Radok
Daniel Špinar
Jan Šotkovský
Dora Viceníková

8 komentářů :

  1. Vojtěch Varyš24. června 2014 15:09

    vybíráte lidi, kteří by to podle vás měli dělat, nebo ti, u kterých je reálné že a) budou osloveni b) přijmou to? / v první variantě nesouhlasím skoro v ničem, v druhé mám dost jiné informace/

    OdpovědětVymazat
  2. Snažil jsem se vybrat lidi, kteří by to podle měli i mohli dělat či u nichž je pravděpodobné, že budou osloveni. Samozřejmě že se tam vyskytují jména, u nichž je spíše nepravděpodobné, že takovou nabídku buď obdrží či že ji přijmou (Viceníková, Františák, Šotkovský), ale já mám např. chuť si je už nyní v té roli představit, protože třeba jednou... Je to jenom moje "hra", žádné informace nemám.
    A proč Štěpán Otčenášek a ne Hana Burešová? Protože teatrolog (jako prof. Lukeš) a protože bych třeba chtěl, aby nestál jen v pozadí.

    OdpovědětVymazat
  3. Jan Šotkovský25. června 2014 9:38

    Mně to přijde jako dobrej seznam.

    OdpovědětVymazat
  4. Vladimír Hulec25. června 2014 13:39

    Když už chcete hru, Jane,
    napište tedy, jak byste si své šéfování ND představoval. Koho byste pozval jako režiséry, jakou dramaturgii či koncepci byste zvolil. V jakých prostorech byste hrál. Co byste dělal s Novou scénou...
    Mě (a možná nejen mne) by docela zajímala Vaše představa coby zástupce generace, která by se měla ND skutečně chopit, a coby představitele jistého, řekněme pragmaticky, nepředsudečně či zkrátka racionálně zaměřeného směru divadelního myšlení. Člověka, který pracuje (a tedy zná) jak v "artovém" tak v bulvárním divadle. Jak má podle Vás ND vypadat, jací lidé a co by v něm měli hrát?

    OdpovědětVymazat
  5. Jan Šotkovský25. června 2014 19:14

    Hru nechci, jen jsem rád, že Švejda pozná špičku.

    OdpovědětVymazat
  6. Jan Šotkovský25. června 2014 19:15

    A vy ostatně nevíte, Vladimíre, že v Čechách se koncepce nezveřejňujǐ kolkrát ani po jmenování, natož před ním?

    OdpovědětVymazat
  7. Vladimír Hulec26. června 2014 3:00

    Nebojácní je zveřejňují.
    Ale o to nejde, nechci vnášet zapšklý tón. Jen mě zkrátka zajímalo, co si o pražském ND myslíte a kam byste viděl, že by mělo/mohlo směrovat.
    Ale jinak jsem taky rád, že Martin pozná, kdy má špičku.
    :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Vojtěch Varyš26. června 2014 11:06

    otázka, jestli Švejda pozná špičku, ovšem tímto seznamem nebyla zodpovězena.

    OdpovědětVymazat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme