pondělí 5. října 2015

Mikulka: Atomovkou na chlíváky

V reklamní branži se údajně říká, že atomovou bombou každé pořádné billboardové války je nahá žena. O tom, to co se na tohle téma říká v divadlech, jsem sice nic neslyšel, cosi mi však napovídá, že v tom nebude velký rozdíl. Pokud něco takhle spolehlivě zabírá, jen blázen by nechal červené tlačítko zahálet. Komu se to nelíbí, ať jde k poště, což se v podobných situacích údajné říkává vzpouzejícím se divadelnicím.




Zajímavé je, že trik se svlečenou herečkou na plakátu často využívají i docela konzervativní soubory, jako třeba Činoherní klub nebo Buranteatr. Nebo umírněně alternativní HaDivadlo, zato ale v Maryše, klasice nejklasičtější. Jenže pozor, nedělejte si velké iluze: během samotného představení zůstávají dámy ve všech výše zmíněných případech vcelku cudně zahaleny. Atomovým plakátem nalákaní chlíváci se stávají obětí klamavé reklamy, nedostane se jim ničeho více, než pouhého umění. Ale kdo by si v takovém případě troufl stěžovat, že ano. Ani já si nestěžuji, kdepak, jenom se nad tím vším ve vší nevinnosti pozastavuji. 


Ještě o stupínek dál jde letošní přehlídka Ostrava v Praze. Ta láká dokonce na celou skupinku svlečených hereček, sestavených do malebného obrazce, který může někomu připomenout lebku, jinému kristovskou blasfemii a opravdu kovaným chlívákům vagínu. Jen tak dál. Uvidíme, jestli to i tentokrát skončí jako obyčejná klamavá reklama nebo se ostravská divadla pochlapí více, než jejich opatrně mazaná konkurence.

P. S.
Schválně, vybavíte si, kterou inscenací se do obecného podvědomí poprvé prosadil Dušan Pařízek? A pokud vybavíte, opravdu jste ty Prezidentky viděli, nebo si spíš vzpomenete na plakát se třemi svlečenými dívkami s pěstmi na prsou? Holt na té atomovce asi něco bude. No nic, to už je dávno…

 

Žádné komentáře :

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme