čtvrtek 22. června 2017

Mikulka: Zase jednou na staré téma

No Problem!


S tím, co tvrdí Tereza Marečková ve své recenzi Macbetha v Divadle Na zábradlí, dost hluboce nesouhlasím, ale o to teď nejde. Podstatnější je, že autorka argumentuje a píše kultivovaně, co víc si přát. Jenže o to teď taky nejde. Je tu totiž jedna okolnost, která mě zaráží bez ohledu na názor a úroveň textu: je v pořádku, aby dramaturgyně a umělecká vedoucí Divadla Masopust psala recenze na inscenace Divadla Na zábradlí? Tedy divadla, jehož byl Masopust nájemníkem v Eliadově knihovně, s nímž teď společně hrají v Komedii a do kterého se po rekonstrukci nejspíš zase hodlá vrátit? Je v pořádku, aby psala o divadle, se kterým si to její divadlo běžně půjčuje herce?

Členové redakce Divadelních novin se před časem při podobné příležitosti jako jeden muž vyjádřili, že jim podobné konflikty zájmů nevadí (viz zde), teď se k nim tedy, zdá se, přidává i Revolver Revue. Nejspíš už jsem s tím tak trochu otravný… české divadlo je malý rybníček, nelze se neznat, při troše snahy se nějaké to máslo najde na každé hlavě a navíc přece píšeme dle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Atd, atd. Já vím. Ale stejně, to jsem opravdu jediný, kdo si myslí, že něco takového prostě není v pořádku a dělat se to nemá?

Žádné komentáře :

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme