Podruhé z Malty
Tak o tomhle představení se píše hodně těžko. Ale psát se chce, neboť to bylo tady v Poznani zatím nejpříjemnější překvapení. Korejka Geumhyong Jeong přišla s pozoruhodnou směsí jemné absurdní grotesky (která se nesnažila být za každou cenu veselá), výborné techniky (která na sebe nijak snaživě neupozorňovala), erotična (aniž by došlo na jakékoli obnažování) a téměř niklovského hračičkářství.Základní postup byl v každé ze scén, z nichž se inscenace skládá, obdobný: performerka se zahalila nebo oblékla tak, že přestala působit jako lidská bytost, a pomocí masky nebo jiných předmětů vstoupila do pohybového, velmi tělesného dialogu sama se sebou. Jednou to byla velmi erotická scéna s mužskou maskou, připevněnou pomocí dlouhé stříbrné roury k funkčnímu hotelovému vysavači, v té následující si zahrál jiný vysavač (takový ten automatický, samostatně šmejdící disk) dokonce úplně sám, ovšem byla na něm (velmi niklovsky) nasazená ženská hlava s vyplazeným jazykem. A performerka jen vleže na zádech čekala, až si jí najde. Nebo maska nasazená na noze, která se prostorem pohybovala jako obrovská černá kudlanka. A své kouzlo měla i rozbouřená plavba lodi, kterou si Geumhyong Jeong jednoduše připevnila na břicho. Strašně špatně se to popisuje, ale bylo to skvostných sedmdesát minut.
Více informací zde
P.S. Dramaturgové pohybových a novocirkusových festivalů neváhejte: nemluví se v tom, celý soubor tvoří jediná osoba a vystačí si bez techniky a zvuků, určitě to nemůže být tak drahé…
Žádné komentáře :
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme