neděle 23. června 2013

Varyš: Spánek nikdo nevolá (neuskutečněné představení)

Tak jsem se těšil! Měl to být hřeb, ba spíš hlavní bod sobotního programu. A jakou to mělo masivní propagaci! Facebook, výzvy, mejly a dokonce i plakáty přímo ve městě na všech sloupích. Předvoj pražské kriticko-intelektuální úderky Mikulka byl spatřen již v pátek, Škropil se Švejdou si to s patřičně zachmuřenými výrazy v sobotu po poledni štrádovali festivalovým stanovým městečkem. Přesouvá se to z Pivovarskýho náměstí do Městské hudební síně, mimoděk mi sdělili. Uložil jsem si do paměti.



Osm večer. Jdu do Klicperáku na Hráče a přemítám, zda Spánek nikdo nevolá stihnu pohodlně. Tyto starosti zjevně neměli pánové Š+Š+M, neboť se všichni také vplížili do hlediště. To se mi nezdálo: neměli by zkoušet, stavět kulisy, meditovat, připravovat se před jízdou? "Ty deš na Puchmajery, jo? To seš teda masochista", pravil nejmenovaný dramaturg nejmenovaného Východočeského divadla a vydal se směrem k Draku, kde se měla hrát Havelkova Pěna dní. Já šel místo na Pivovarské náměstí do Městské hudební síně. Vejdu, slečny u vchodu se bavily o nějakých změnách v programu. sedím a libuji si v časově rezervě, dívám se po tvářích přítomných. Zdají se mi cizí, nezajímavé, ne-intelektuální, ne-kritické. Pohlédnu do improvizovaného zákulisí a vidím rovněž cizí tváře prosté ironického odstupu a razantního intelektu. Ajta!, pomyslím si a vrátím se ke vchodu.

"Slečinko," udeřím zpříma na pořadatelku, "Je tu Spánek nikdo nevolá?!" "Ne, ten je.... na Radnici". "Měl být na Pivovarském náměstí," zachmuřím se. "Pak to přesunuli sem." Tvářím se přísně. "Je to na Radnici," trvá na svém pořádající žena.

Jdu na Radnici. Vcházím na poslední chvíli, vidím lidi i hlediště. Pro jistotu se rovnou ptám. "To se zrušilo, jak se měnily ty místa" dozvídám se.

Áha! Že by to byla diverzní mystifikační hra kolegů ze spolku Puchmajer, kteří mi chtěli zabránit vidět jejich show? Nebo diverzní mystifikační hra organizátorů, kteří chtěli Puchmajerům zasolit? Nebo jen obyčejný šlendrián?

Festivalové zpravodajství zde.

Žádné komentáře :

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme