středa 13. listopadu 2013

Zahálka: Terminus (Divadlo v Celetné - Kašpar)

Terminus Marka O'Rowea měl svou českou premiéru před třemi lety v Divadle Letí v režii Martiny Schlegelové; prý je to moc dobrá inscenace, bohužel jsem ji zatím neviděl. Díky tomu - a také díky tomu, že jsem tu hru nečetl - jsem si dnes v Celetné užíval zážitek prvodiváka: bavily mě ty všelijak propletené, drsné i něžné příběhy z Dublinu, bavila mě poetika magického realismu a mimořádně mě bavil veršovaný text v překladu Ester Žantovské, plný rytmických překvapení a nečekaných asonančních rýmů.

Kromě toho by ale nemělo zapadnout, že to je i inscenačně mimořádně povedený kousek - a vlastně výrazně divadelnější, než by člověk od formátu "střídání tří retrospektivních monologů" (a možná i od Marka Němce coby režírujícího herce) čekal. V první řadě je to herecky velice silná inscenace (úlisný i démonický Ladislav Hampl určitě nejlepší, jakého jsem ho kdy viděl, ale skvělé a přesně na hranici patosu a nadsázky jsou i dámy Alena Doláková a Barbora Lukešová), ale zároveň Němec pozoruhodným způsobem pracuje s prostorem (mimo jiné s velkou točnou), s civilně-necivilní výtvarnou stylizací a s kombinacemi hudby a ticha. Rozhodně důvod sledovat, do čeho se Němec pustí dál. Doporučení!

Více info o inscenaci zde.

Žádné komentáře :

Okomentovat

Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme