Nad jednou drobností
Na začátku jedné ze scén inscenace K.Š.E.F.T. vidíme Jacka a jeho "dárek", prostitutku Julii v posteli. Ondřej Sokol jej aranžuje tak, že Sandře Černodrinské jsou vidět obrysy polonahého těla. Václav Šanda následně vyskočí z postele, je "dole bez" (aniž v šeru zbytečně vidíme detaily) a slipy si obléká zády k divákům. Černodrinská si pak - skryta za peřinou - přes nahou hruď přetáhne Jackovo tričko.
V rámci inscenace tohle provedení nemá žádné hlubší opodstatnění. Jde jen o vzorově bulvární polechtání diváků.
Jako v kapce se v tom detailu odráží jistá svízel dosavadního směřování Ondřeje Sokola ve funkci uměleckého šéfa Činoherního klubu. Sopranistky (psal jsem o nich zde) i K.Š.E.F.T. až nebezpečně blízko bruslí na hraně bulváru. Titulů, které sice nesou jisté sdělení, ale jsou snadno vstřebatelné a jaksi "light".
Lze mít za jisté, že Sokol o tom ví a že tak činí promyšleně. Zbývá otázka Proč? Opravdu chce Činoherní klub přiblížit svému úspěšnému sousedovi z "uličky lásky", Studiu DVA?
Recenze vyšla 16. 9 v Lidových novinách (k přečtení zde).
Žádné komentáře :
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme