![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhF-aDx1otKH2sEes6qE4eJvD1vj673_E6kDf6T7suPT5cFFswFJ3OomXXXmKX6OjdX3sTuw1MYMrHwq7Fc3KkrsP7zKEwK31ISkLM4rbqu_Dzh2FYjFZNc2m13PultPLInHdh7IsT1z3k/s1600/host+14+dn%C5%AF+75.gif)
Životopis slavného mima rozdrobil do dojemných epizod, které při povrchní motivaci bránily hrdinově soustředěnější divadelní charakteristice a na jevištní kompozici se navíc projevily přemírou kratičkých scén vyžadujících neustálé a horečné přestavby. Zdeněk Julina v titulní úloze naznačil, co všechno by jako mim uměl předvést, kdyby k tomu dostal pořádnou příležitost. Jen jedinkrát to v hledišti zajiskřilo, když jeho Pierot odehrál story založenou na vraždě hadrářově a vzápětí postoupil těsně před obecenstvo, aby zaútočil na jeho představivost a řekl si o výraznou reakci. Jinak se Deburauova historie ne a ne přenést přes rampu.
Drsné profánní prostředí Deburauova divadla Funambules nahradili ve Zlíně nasládlou elegancí. Jsem přesvědčen, že dramatizátor - scénář je dílem ředitele divadla - i dramaturgie přecenili efektnost Kožíkova vyprávění: spočívá ve slovech, nedovoluje nic divadelně „ukázat“, ačkoli k tomu románový text vyzývá. Jeviště nelítostně obnažilo jeho prázdnotu.
MILAN
UHDE
Žádné komentáře :
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme