Alfons ví, jak na to
Včera jsem tu v souvislosti s inscenací Sabotage psal o „popu pro dospělé“, po dnešním představení Animal od kanadského Cirque Alfonse by to bylo možné úplně klidně zopakovat. S tím rozdílem, že tentokrát to je pop, který svou popovou podstatu otevřeně přiznává a nesnaží se ani v nejmenším předstírat, že chce sdělovat cosi zásadního nebo podvratného. Což téhle občas až nevybíravě chytlavé podívané vlastně docela slouží ke cti.
Ze sedmdesátiminutové inscenace by se půlka scén (o nic jiného než sled samostatných výstupů se nejednalo) mohla úplně klidně objevit v kdekteré televizní estrádě, stylizované do legračního „country“ prostředí. V případě parodického milostného duetu s žertovným jódlováním by to dokonce snad mohla být i estráda německé provenience (včetně skandovaného potlesku publika, nutno dodat). V té druhé půlce se ovšem naštěstí objevovaly nápady, které Animal přece jen posouvají do trochu vyšších pater. Kanaďané jen málokdy oslňují brilantní artistickou technikou, spíš se snaží vymyslet něco originálního a souvisejícího s celkovou stylizací. Typicky třeba výstup, ve kterém si trojice pánů stojících na konvích od mléka pohazovala s naddimenzovanými kravskými zvonci - přičemž tomu prostřednímu šlo tak trochu o hlavu.
Celé představení vytrvale hnala svižná živá hudba, kdo z účinkujících zrovna nebyl zapojen do hlavní akce, vytvářel tanečně rozpohybované křoví. A na závěr obligátní roztleskávačka, nekonečné ovace ve stoje, roztomilé děti, které přiběhnou ze zákulisí a k dojetí publika předvedou s pyšnými rodiči pár jednoduchých triků. Alfons zkrátka ví, jak na to, a úspěch mu budiž přán, jakkoli to tedy ani náhodou není můj šálek čaje.
více informací zde
podrobněji budeme o Letní Letné psát v SADu 5/2023
foto František Ortmann (festivalový Facebook)
Žádné komentáře :
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme