Divadlo pod Palmovkou zahájilo slavnostní premiérou obnovený provoz. Vstupní premiéra = předvedení, kudy se bude divadlo ubírat? Šéf Michal Lang si k nastudování vybral hru Johna Hodgea (též scénáristy Trainspottingu a jiných filmů Dannyho Boylea)
Spolupracovníci, dramatickou fikci (s využitím reálných faktů) o zápolení Michaila Bulgakova s Josifem Stalinem a jeho režimem. Vlastně faustovská, dějově od jisté chvíle dost předvídatelná moralita o tom, jaké má pakt s ďáblem nevyhnutelně tragické následky. Text, řekl bych, určený spíše pro západní publikum a nikoli to domácí, které má s totalitním režimem přeci jen o něco palčivější zkušenosti.
Lang autorovu "bezbolestnou" grotesknost ještě obrousil, uhladil. Jeho inscenace je usedlá, bez jakéhokoliv spáru k naší minulosti či, nedej bože, současnosti. Na chudé scéně se základním mobiliářem (který svou realistickou "těžkotonážností" groteskní ráz textu též potlačuje) plyne bezbolestně, jakoby bez režijní ruky, která by hru inscenačně nějak tvarovala.
Taková zaprášená měšťanská podívaná. Soudě podle ní, člověk by si myslel, že Palmovka na té divadelní periferii Prahy chce zůstat.
Recenze vyšla 13. 10 v Lidových novinách