pátek 27. listopadu 2020
Mikulka: R.U.R. (Buchty a loutky online)
úterý 6. října 2020
Mikulka: I Am the Problem (Jan Mocek – Alfred ve dvoře)
Problém? Vyřešeno!
Dost dlouho to vypadalo, že v tomhle (kompletně anglicky mluveném) představení půjde jen o výpovědi tří performerů, kteří se v lehce ironickém duchu přiznávají k různým „hříchům“. Ir Wayne si koupil telefon Huawei, byl zlý na své přítelkyně, nenaučil se česky a občas švindluje s veganstvím. Bulharko-Američanka Tinka je špatná feministka, protože by se ráda staromódně vdala, nebaví ji dlouhé telefonáty s otcem, pracuje pro společnost, která učí být byznysmany ještě dravějšími, a občas plýtvá vodou v bublinkové vaně. Ruska Irina opustila svou starou matku na Urale, nezajímá se o politiku, ignoruje sociální sítě – a cítí se v Česku provinile kvůli své národnosti.
čtvrtek 1. října 2020
Mikulka: Na konci století ryb (A Studio Rubín)
No a co kdybysme se všichni rovnou svlíkli?
Krátce po zarovnání restů s inscenací Perníková chaloupka (přeloženou z jara, glosa zde) uvedlo A Studio Rubín první plánovaný titul sezóny nové. Zároveň se po mateřské pauze vrací zdejší dramaturgyně a umělecké šéfka Dagmar Fričová (dříve Radová) – a ukázalo se, že kouzlo stále trvá.
pátek 25. září 2020
Šotkovský: Cyrano z Bergeracu (Jamie Lloyd Company)
Co máte všichni s těmi slovy?
A přihlédnete-li
blíže, uvědomíte si brzo, že to všechno je pokaždé zavěšeno na jedné a téže
věci, hodně nápadné sice, ale přece jen trochu vnější, aby vytvářela charakter:
na Cyranově nosu!, napsal ve své studii Rostandův
Cyrano z Bergeracu roku 1958 Václav Černý. Inscenace pana
Jamie Lloyda, předního avantgardisty londýnského činoherního mainstreamu, která byla na přelomu loňska a letoška k vidění v
londýnském Playhouse Theatre (a prostřednictvím cyklu NT Live pak i v tuzemských
kinech), se v tomhle předloze i její inscenační tradici značně vymyká. Cyranův
nos v ní není žádné nevzhledné monstrum uprostřed obličeje, ale pohledný
civilní nos jeho představitele Jamese McAvoye, muže, v němž má zmíněná produkce
svou hvězdu i oporu.
čtvrtek 24. září 2020
Mikulka: Ztroskotání vzducholodi Italia (Divadlo Minor)
Nevstoupíš dvakrát na stejnou kru
Vzpomínáte si ještě na Wanted Welzla v Dejvickém divadle? Před devíti lety přišel Jiří Havelka společně se scénáristou Karlem Františkem Tománkem s docela povedeným kusem, velmi volně vycházejícím z osudů známého arktického dobrodruha českého původu. Pomocí pomalého tempa, krátkých, jasně ohraničených „průhledů“ a náladotvorné hudby dokázal vykouzlit náladu napůl sugestivní, napůl groteskní.
pondělí 21. září 2020
Švejda: K jedné scéně z Happy Endu v hotelu Chateau Switzerland
Zásadní scéna k pochopení režijní tvorby Jakuba Čermáka přijde téměř v samém závěru Happy Endu v hotelu Chateau Switzerland. Je jí "Věčná smrt", ve které je dobrovolně se nabídnuvší divák neosobní ošetřovatelkou položen na nemocniční lůžko, nakrmen (tekutou stravou pomocí lžičky), umyt (ošetřovatelka zjistí, že došlo k pacientově inkontinenci, vysvlékne mu spodní část oblečení, zbaví ho pomocí papírových ubrousků zbytků stolice - rozuměj hořčice, kterou na něj předtím vychrstla - otřením intimních partií těla), oblečen do inkontinenční pleny - aby se o něj následně - tím, že u něj sedí, občas s ním prohodí nějaké slovo, zabývajíc se přitom především sledování svého mobilu - postarala do té chvíle, dokud nezemře (rozuměj, dokud mu přes obličej nepřetáhne prostěradlo).
Scénu lze nazřít dvojím způsobem.
Mikulka: Happy End v hotelu Chateau Switzerland (Depresivní děti touží po penězích)
A jak byste si přáli zemřít vy?
Na tuhle velkolepou akci Depresivních dětí a Jakuba Čermáka jsem šel se smíšenými pocity. Dílem se zvědavostí na prostory kláštera Sv. Gabriela, dílem trochu s obavami, jak to dopadne s divadlem. Klášter má očekávání naplnil, divadlo mě mile překvapilo. Přičemž jsem to měl trochu jinak než kolega Švejda, který tu o Happy Endu psal v pátek - první třetina mě příliš nenadchla, ale dál už to bylo jen lepší a lepší.
Etlíková čtenářům Nadivadla
Milí čtenáři Nadivadla, během posledních pěti let jsem považovala tento blog za jedno ze svých nejoblíbenějších míst, kam psát. I když jsem si dávala dlouhé pauzy, cítila jsem k Nadivadlu zodpovědnost, která se často projevovala především výčitkami svědomí, že nezvládám publikovat tak moc, jak bych chtěla. V posledních letech nastalo několik období, kdy jsem vyvěsila pár článků a věřila, že odteď budu psát stále častěji. A nikdy mi to bohužel nevyšlo. Taková situace nastala i před pár týdny, tentokrát mi však plány zkřížilo zamyšlení, k němuž mě přimělo udílení Poct na festivalu … přístí vlna / next wave … .
pátek 18. září 2020
Švejda: Happy End v hotelu Chateau Switzerland (Depresivní děti touží po penězích)
Režisér Jakub Čermák je v inscenaci Happy End v hotelu Chateau Switzerland oproti Bordelu L´Amour, na něhož zejména navazuje, poučenější, suverénnější i opulentnější.
Inscenace, mající charakter imerzivního divadla, probíhá ve vybydlených rozlehlých prostorách kláštera sv. Gabriela na Smíchově. Prostředí je to stejně magické jako Venuše ve Švehlovce a Čermák, finančně předpokládám štědřeji podepřen než jindy (inscenace vznikla v koprodukci s festivalem ... příští vlna / next wave), si oné rozlehlosti i finanční štědrosti užívá: prostor bohatě zabydluje (dodávaje mu vskutku charakter hotelu), počet účinkujících (dominují dívky - andělé ve spodním prádle, kombinovaném nemocničními doplňky) se blíží ke čtyřicítce.
čtvrtek 17. září 2020
Škorpil: Tři Heteráni (Divadlo Maso, NoD Roxy)
Pro poslední premiéru režiséra Adama Skaly a Divadla Maso nazvanou Tři Heteráni se těžko hledá jiné označení než píčovina. Což je jen o trošku hrubší označení toho, co Jiří Šlitr kdysi nazval slovy „ptákovina ze všech ptákovin nejptákovinovatější“.
Mikulka: Tři heteráni (Divadlo Maso, NoD Roxy)
Mezi námi heterány
Před rokem jsem tu pobaveně chválil inscenaci Všechno, co v nás zkurvili komunisti, teď přišlo Divadlo Maso s dalším provokativním titulem Tři heteráni. Co si mají počít tři herci, které představitelka Fifinky vyhodila z natáčení Čtyřlístku a kteří bolestně cítí, že je starý dobrý heterosexuální svět ve smrtelném ohrožení?
úterý 15. září 2020
Švejda: Hrdinové kapitalistické práce (MDP - Komedie)
Na knize Saši Uhlové Hrdinové kapitalistické práce, shrnující její reportáže pro A2larm, vidím sympatické především dvě věci: jak se v ní věnuje sociální problematice (špatným pracovním podmínkám v některých provozech), aniž by utíkala k nějakým zobecňujícím (ideologizujícím) závěrům (potřebné zasazení jim dodávají pouze vložené mezitexty), a jak je píše nikoli z pozice nezainteresovaného žurnalistického pozorovatele, nýbrž toho, kdo se této práci cele, osobně dává: volí formu deníku, ve kterém zveřejňuje nejen to, co v provozovnách vidí a jaké jsou osudy lidí, které potkává, ale jaké jsou i její vlastní pocity a trable, co sama na základě tohoto „angažmá“ zažívá. Z knihy pak vyvstává především jako ta, která se umí na lidi „napojit“ a soucítit s nimi.
pondělí 14. září 2020
Mikulka: Divadlo Plzeň 2020 (neděle 13.9.)
Takže naposledy z Plzně. Neděle nasadila letošnímu koronavirově podivnému ročníku korunu: MDP musela zrušit nejen původně plánovaného Krále Otokara, ale pak i náhradní Hrdiny kapitalistické práce, a na poslední chvíli odpadla i domácí Alfa s Nejmenším ze Sámů (což mi bylo opravdu líto). Nakonec jsem viděl jen závěrečnou Žebráckou operu, kterou následoval tradiční raut, tentokrát ovšem openairový; bylo hezky, takže žádný problém. Když ale předtím Jan Burian při slavnostním proslovu prohlásil, že se organizátoři museli vyrovnat s problémy, které si ani nedovedeme představit, nebyl nejmenší důvod o jeho slovech pochybovat.
neděle 13. září 2020
Mikulka: Divadlo Plzeň 2020 (sobota 12.9.)
Divadlo pod Palmovkou: Bezruký Frantík
Husa na provázku: Don Quijote
Festival d´Avignon: Triumf lásky
Je příjemné začít optimistickým konstatováním, že v Plzni to jde den ode dne lépe. V sobotu bylo celý den krásně, až bylo jednomu líto, že to musí prosedět v divadle a ne jako obvykle doma u počítače; také zážitky se docela výrazně polepšily. V Depu volně dozrávají rajčata a nikdo je nekrade. Nebo alespoň ne tak nešikovně, abych si toho všimnul.
sobota 12. září 2020
Mikulka: Divadlo Plzeň 2020 (pátek 11. 9.)
Divadlo J.K.Tyla Plzeň: Middletown
Slovenské národné divadlo Bratislava: Nepolepšený svätec
Tenhle festival je opravdu svérázný. Houf orouškovaných festivalových hostů připomíná bandu desperátů připravujících přepadení bůhví čeho, a nikdo si nemůže být jist dnem ani hodinou, kdy kvůli viru něco někde zmizí. Což se v pátek docela příznačně týkalo Havelkovy bratislavské inscenace Dnes večer nehráme. Ve čtvrtek kromě již dříve zmíněných odpadlo též divadlo Feste, což dodávám spíš pro pořádek, na Sikorovo Opravdu živé interview s opravdovým Petrem Kellnerem s Petrem Kellnere jsem se nechystal tak jako tak.
čtvrtek 10. září 2020
Mikulka: Divadlo Plzeň 2020 (čtvrtek 10.9.)
Klicperovo divadlo: Ptákovina
První festivalový den se mi tedy zrovna moc nevyvedl. A to i když nechám stranou změnu programu v podobě zrušeného Lepage. Dobu, kdy jsem hodlal v Alfě sledovat naplánovaného Zorra jsem strávil v bouračkové koloně na dálnici, Prefaby byly beznadějně přeplněné, a než jsem to všechno vyřídil, utekly mi i buchtoloutkovské Vítězné svině, které bych s chutí viděl i podruhé.
středa 9. září 2020
Švejda: Perníková chaloupka (A studio Rubín)
Tak jako režijní obrazoborci Anna Davidová (režisérka Domova na konci světa) a Jan Frič (Koncové světlo), je i Jiří Ondra schopen vtisknout předváděnému elementární divadelnost, nabídnout silné a zábavné (odlehčující) nápady, které - když tak člověk představení sleduje, napadá ho - by se vlastně klidně obešly i bez textové doprovodu - natolik jsou významonosné.
úterý 8. září 2020
Etlíková: Lodžie Worldfest 2020
Jičínský objekt Valdštejnská lodžie mě okouzlil ještě předtím, než jsem se sem vydala s kamarády na třídenní festival worldmusic a divadla. Atmosféra i historie této barokní budovy je totiž velmi dramatická. Letohrádek vznikl jako součást geometricko-duchovního plánu Albrechta z Vladštejna, který byl zavražděn dřív, než projekt dotáhl do konce. Současný návštěvník všemi smysly vnímá vodorovné linie cest, které z budovy vystřelují k významným bodům v krajině a mají jí dodávat vyšší smysl. Jak konstatoval festivalový průvodce, paradoxní pravdou je, že si tato monumentální stavba nikdy nezískala důstojné místo v žádném společenském uspořádání.
pátek 4. září 2020
Mikulka: Zlatá pláž (Divadlo Na zábradlí)
O inscenacích a divadelních hrách
Občas na to téma dojde k nedorozumění, ale jinak je to otázka dávno zodpovězená a nemá valný smysl nad ní diskutovat: vidět inscenaci je něco úplně jiného, než číst divadelní hru. Nebo jinými slovy, usuzovat z inscenace na kvality hry jako takové znamená výpravu na neobyčejně tenký led. Pokud by někdo chtěl (kolikátý už) praktický důkaz, nechť si zajde na Zábradlí na Zlatou pláž.
čtvrtek 3. září 2020
Etlíková: Vejšlap (Divadlo Ungelt)
Už asi rok navštěvuji skoro každou premiéru divadla Ungelt. Když mě zval umělecký šéf Pavel Ondruch na tu první, upozornila jsem ho, že inscenace nejspíš nebudu stíhat reflektovat. Odpověděl, že to je v pořádku, a zval mě dál. Dnes přišel ten čas, kdy mám chvíli a chuť něco napsat.
úterý 25. srpna 2020
Mikulka: L'âne & la carotte (Galapiat cirque, Letní Letná 2020)
Cirkus pro neslyšící
Na besedě po představení jsem se optal Lucho Smita, jestli nevidí problém v tom, že otázky, ke kterým se chce v inscenaci L'âne & la carotte (Osel a mrkev) vyslovit, formuluje pouze verbálně, místo toho, aby je nějakým způsobem vtělil do samotné produkce. S odzbrojující upřímností odpověděl, že by rád, ale že se mu to nepovedlo.
středa 19. srpna 2020
Mikulka: Voalá Station (Letní Letná 2020)
Malebná podívaná
úterý 18. srpna 2020
Mikulka: My se neznáme (Pomezí)
Tak daleko od „normálního“ divadla se ještě spolek Pomezí nedostal. Tedy alespoň na pomyslné cestě směrem k aktivitám typu LARP (což je taková zdivadelněná bojovka, chcete-li to hodně zjednodušeně). Projekt My se neznáme spočívá na osamělém putování malebnou oblastí Vršovic a Vinohrad kolem Grébovky, zpestřeném několika setkáními s herci a dalšími postavami ve formátu „jeden na jednoho“.
úterý 4. srpna 2020
Mikulka: Šílený Herkules (Tygr v tísni, Antická Štvanice)
Silou na Herkula
U inscenací klasických textů je sympatické, pokud se tvůrci chtějí jejich prostřednictvím dostat k nějakému vlastnímu, současnému tématu. Ale někdy je až příliš zřejmé, jak moc se hra takovému výkladu vzpírá a jak se ten odpor nedaří překonat. Aktuálním příkladem obého je Šílený Herkules, který je k vidění v rámci pátého ročníku Antické Štvanice.
úterý 14. července 2020
Švejda: Pondělí s Nultým bodem
Letos se koná v neopravené pražské Invalidovně, jejíž mohutné nehostinné prostory ve mně tedy, popravdě řečeno, vyvolávají pěknou tíseň. V létě to ještě celkem jde: když skončí představení, venku je sluníčko a zeleň, ale co v zimě? Studio ALTA je, respektive jejich západní křídlo, dostalo z kraje roku k užívání náhradou za holešovické prostory, místa je tu opravdu dost, ale po psychické stránce tedy nevím nevím...
Hrála se tři představení: Prefaby MIR.Theatre + Plata Company, předpremiéra Invisible I /Hannah Tantehorse a Odloučení Markéty Vacovské. S prostředím tematicky docela rezonovala...
středa 8. července 2020
Švejda: Greta (Divadlo Letí - Letní scéna Štvanice)
úterý 7. července 2020
Švejda: gomora ekocida (Chemické divadlo - Invalidovna)
sobota 27. června 2020
Mikulka: Jeskyně slov (Divadlo X10)
líbilo / nelíbilo
Jak psát o inscenaci, která si hned v úvodu dělá legraci ze snahy kritiků divadelní inscenace interpretovat a hledat „autorský záměr“? A která pak až do konce pokračuje ve stylu interpretovatelném opravdu docela obtížně? Zkusím to tedy, čistě pro potřeby rychlé sumarizace dojmů, velmi neinterpretační metodou „co se mi líbilo – co se mi nelíbilo“.
neděle 21. června 2020
Mikulka: Kdo se bojí Virginie Woolfové (Klicperovo divadlo)
To nemůžeš udělat!
čtvrtek 11. června 2020
Mikulka: La Moneda (8 lidí, Alfred ve dvoře)
sobota 6. června 2020
Mikulka: Prezidementi (Spitfire Company - Jatka 78)
čtvrtek 2. dubna 2020
Švejda: Zlaté časy historiků
úterý 31. března 2020
Škorpil: Filipika proti kulturnímu lančmítu
Divadelníci se celosvětově předbíhají v tom, kdo vytáhne z archivu více záznamů lepší či horší kvality, které pak slavnostně a s poníženou prosbou o nějaký ten bakšiš od ctěného internetového publika odvysílá pod značkou „live stream“.
Živá kultura je první a totální obětí pandemických opatření. Obětí odříznutou bez mrknutí oka a bez výjimek. Obětí, která - protože je tak nějak zvyklá se přizpůsobit a radši moc neprovokovat - svůj úděl nese víceméně tiše a spořádaně.
neděle 29. března 2020
Mikulka: Rozmáhá se nám tady takový nešvar…
sobota 28. března 2020
Raiterová: A jakou barvu roušky máte vy?
pondělí 23. března 2020
Raiterová: Historie se odehrává dvakrát
pondělí 16. března 2020
Švejda: Předávání Cen divadelní kritiky (redakce časopisu Svět a divadlo)
Vivat ceremoniál
Redakce časopisu Svět a divadlo zvolila pro udílení Cen divadelní kritiky za rok 2019 podobu, která přesně vystihla atmosféru doby. Homemade. Ale stejně mi to nedá: bylo to nejpovedenější předávání cen tohoto typu, kam až mi paměť sahá. (Jasně, uznávám, neviděl jsem všechna).
středa 11. března 2020
Švejda: Jenom matky vědí, o čem ten život je (A studio Rubín)
sobota 7. března 2020
Švejda: Kabaret proti nám! (Kočovné divadlo Ad Hoc)
Ač na premiéře v Divadle DISK ještě nebylo úplně všechno vychytáno, udržuje si soubor, zejména po hudební stránce, na amatérské - a nejen na ně! - poměry interpretačně nadále nadstandardní úroveň. Přihoďme k tomu i přesné scénografické vyladění inscenace (blyštivá scéna a kostýmy). Oboje přináší na amatérské - a opět nejen na ně - poměry už jaksi před závorkou nesporné výhody: produkce drží celou dobu tvar, nepadá jí řemen, není třeba se zatěžovat tím, jak je to uděláno - je možné se soustředit na to, co je uděláno.
pátek 6. března 2020
Švejda: Přijde kůň do baru (Městská divadla pražská - Rokoko)
Jde o svůdně vypadající látku: vystoupení standupového izraelského komika v místním provinčním městě, který však v průběhu odhodí bavičskou masku a začne divákům sdělovat svůj formující příběh z dětství. Potíž je však v tom, že Grossman tuhle situaci přibližuje prostřednictvím druhé osoby - pozorovatele.
úterý 3. března 2020
Zahálka: Jan H. Vitvar píše o divadle
sobota 29. února 2020
Mikulka: Koncové světlo (Národní divadlo)
Potíže jednoho útvaru s porušeným celkem
Moc rád bych o nejnovější Fričově inscenaci napsal něco srozumitelného a přehledného, ale je to marná snaha, není se čeho chytit. Představení začne a skončí monologem o vyrovnávání se se smrtí (tak je také Koncové světlo anoncováno), ale mezitím všechno mnohokrát a z ne úplně jasných příčin kamsi uhne, občas se něco někam vrátí, jindy zas ne, skutečnému konci předchází celá řada konců falešných. Příliš moudrý jsem z toho, přiznám se, nebyl.
pátek 28. února 2020
Švejda: Koncové světlo (Národní divadlo - Nová scéna)
čtvrtek 20. února 2020
Dubský: Protokol (Národní divadlo Brno)
neděle 9. února 2020
Mikulka: Se prendre (festival Cirkopolis)
Za mořskou pannou na Vinohrady
Bytové divadlo a vůbec různé domácí kulturní akce zažívají v posledních letech nenápadnou renesanci. Doma se dá samozřejmě uspořádat ledacos, ale bytový nový cirkus, to je opravdové novum. Tedy alespoň pro mne. V rámci festivalu Cirkopolis si lze tohoto nezvyklého jevu užít v nejmenovaném měšťanském prvorepublikovém bytě kousek od Míráku (a to denně až do příští soboty).
sobota 8. února 2020
Švejda: Homo 40 (Divadlo Letí - Vila Štvanice)
Spolužáci z DAMU a dnes kolegové z Národního vytvořili kdysi na škole ročníkové práce, které se pod názvem Mužské záležitosti hrály společně. Špinarovo Homo 06 bylo zajímavější - především tím, že bylo patrné, že Špinar za ten studentsky "nakopnutý" a neučesaný sled krátkých a rozmanitých obrazů ze života jednoho gaye osobně "ručí", že se jej osobně dotýká.
středa 5. února 2020
Časosběrná pseudoanketa – Karel Král
Karel Král (1992-2018) |
Pokud by se další pamětníci chtěli k této hře připojit (klidně i v nějaké vlastní variaci), jsou velmi vítáni. Stačí dát vědět.
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.
pondělí 3. února 2020
Švejda: Elefantazie (Městská divadla pražská - ABC)
úterý 28. ledna 2020
Mikulka: Kočkožrout (Švandovo divadlo)
pondělí 27. ledna 2020
Švejda: Domov na konci světa (Husa na provázku)
Časosběrná pseudoanketa – Jan Kerbr
Jan Kerbr (1992-2018) |
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.
neděle 26. ledna 2020
Mikulka: Husitská trilogie (MDP - Komedie)
úterý 21. ledna 2020
Časosběrná pseudoanketa – Kateřina Dolenská
Kateřina Dolenská (2007-2018) |
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.
Časosběrná pseudoanketa – Marie Zdeňková (Bílková)
Marie Zdeňková (1992-2018) |
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.
Švejda: Jezero (A studio Rubín)
pondělí 20. ledna 2020
Časosběrná pseudoanketa – Marie Reslová
Marie Reslová (1992-2018) |
Pokud by se další pamětníci chtěli k této hře připojit (klidně i v nějaké vlastní variaci), jsou velmi vítáni. Stačí dát vědět.
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.
pondělí 13. ledna 2020
Časosběrná pseudoanketa (aneb Jak plynuly roky s anketou SADu)
Kolega Švejda, jenž je milovníkem bilancí a zobecňujících souhrnů, přišel před Vánoci s nápadem uspořádat anketu, v níž by respondenti napsali, jaké byly jejich určující divadelní zážitky za posledních třicet let. SADovská sekce Nadivadla kontrovala návrhem zkusit místo toho po Novém roce časosběrnou pseudoanketu, jejímž prostřednictvím by se připomnělo, jak jsme my, pamětníci, hlasovali v jednotlivých ročnících ankety Světa a divadla (po jistou dobu známé i jako Ceny Alfréda Radoka).
Časosběrná pseudoanketa - Jakub Škorpil
Jakub Škorpil (1997-2018) |
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.
Časosběrná pseudoanketa - Vladimír Mikulka
Vladimír Mikulka (1994-2018) |
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.
Časosběrná pseudoanketa - Martin J. Švejda
Martin J. Švejda (1997-2018) |
V nepravděpodobném případě výpadků paměti nebo kolapsu archivů můžeme vypomoci kompletní sbírkou třiceti ročníků Světa a divadla.