Aj budík je len človek?
Scénický koncept Václava Kuneša je vlastne presný ako hodinky. Skupinové choreografie síce nie sú úplne synchronizované (v konkrétnom predstavení!), akoby zámerne sa jeden - dvaja tanečníci oneskoria, nedotiahnu pohyb do dokonalosti. V prejave Jussiho Nousiainena je to dokonca priznané, tanečník od začiatku vyčnieva z kolektívu svojím vlažným, naoko až nezaujatým postojom, čo ešte podčiarkuje laxným ale veľvravným výrazom tváre.Pozornosť ale ešte viac ako maximálna tvárnosť tanečníkov hlavne v partnerských choreografiách, púta práca s hudbou, respektíve akustickou zložkou. Tú totiž okrem údernej inštrumentálnej hudby a kontrastných motívoch zvončekov, budíkov, tikotu hodín, tvoria samotné pohyby - rytmus určuje dych, dupanie, pády na zem, ktoré v tichu umožnia vnímať tanečný prejav oveľa detailnejšie, tanečníkovo telo sa tak stáva nielen zdrojom obrazu ale zvuku súčasne.
Žádné komentáře :
Okomentovat
Jsme rádi, když diskutujete, ale prosíme, podepisujte se celým jménem.
Anonymní i nedostatečně podepsané příspěvky budou vymazány.
Vulgarity, urážky a off-topic komentáře se zapovídají.
Děkjueme